خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدارس غیردولتی:

معلمان مدارس غیردولتی تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار می‌گیرند

معلمان مدارس غیردولتی تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار می‌گیرند
کد خبر : ۱۵۰۰۸۱۱

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش از تفاهم‌نامه برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه‌ تکمیلی درمان حدود ۳۰۰ هزار نفر از معلمان مدارس غیردولتی خبر داد.

به گزارش ایلنا از وزارت آموزش و پرورش، احمد محمودزاده موضوع آموزش و پرورش و تربیت نیروی انسانی را عامل پیشرفت، توسعه، تعالی و تمدن‌سازی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و از دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور یاد کرد و گفت: معلمان نقش کلیدی و مهم تربیتی و آموزشی دانش‌آموزان را در کلاس‌های درس برعهده دارند.

وی با بیان اینکه بخشی از جریان تربیت و آموزش در مجموعه تعلیم و تربیت کشور از سوی مدارس غیردولتی در حال انجام است، افزود: حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار جمعیت دانش‌آموزی و نزدیک به یک میلیون و 500 هزار فراگیر در مجموعه ۱۸ هزار مدرسه و ۲۰ هزار آموزشگاه حضور دارند که کار تربیت و آموزش آن‌ها در حال انجام است.

محمودزاده ادامه داد: ۲۱۰ هزار معلم به صورت نیروهای شاغل آزاد و ۹۰ هزار نیروی بازنشسته در این مجموعه در حال فعالیت هستند که بیمه تکمیلی و ساعات کاری آن‌ها سال‌ها رها شده بود و در همین راستا تلاش و رایزنی هایی انجام شد تا برنامه‌ مشخص و مدونی جهت فعالیت‌های آنها تدوین شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش به بیمه تکمیلی معلمان مدارس غیردولتی اشاره و بر لزوم پشتیبانی بیمه درمان آنان از سوی بیمه دانا و استمرار آن برای سال‌های آینده تأکید کرد و گفت: برای نخستین بار است که معلمان مدارس غیردولتی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می گیرند و این اقدام، حرکت مهمی برای رفاه فرهنگیان و معلمان مدارس غیردولتی محسوب می شود.

به گفته وی؛ در واقع برای مدارس و مراکز غیردولتی قراردادی مشابه با قرارداد وزارت آموزش و پرورش به ویژه در بحث درمان، عمر، حوادث و بیمه ابنیه و ساختمان‌های اداری و آموزشی و همچنین بیمه‌های شخصیِ متعلق به معلمان تحت پوشش (به صورت اقساطی) تنظیم و ارائه خواهد شد.

در ادامه، رضا جعفری مدیرعامل و نایب‌رئیس هیات ‌مدیره بیمه دانا در نشست مشترک ضمن ارائه گزارشی از تجارب و سوابقی خدمتی این شرکت به جامعه فرهنگیان و کارکنان وزارت آموزش و پرورش طی دو سال گذشته، به چگونگی اجرای تعهدات آن پرداخت و بر استمرار خدمات شایسته و مطلوب به جامعه فرهنگیان و معلمان تأکید کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که بیمه دانا در دوره جدید قرارداد نیز بتواند در بخش درمان بهترین و شایسته‌ترین خدمت‌رسانی را به معلمان ارائه دهد تا این قشر فرهیخته با آسایش خاطر و بدون دغدغه‌ نسبت به هزینه‌های پوشش درمانی‌ِ خود در کلاس درس حاضر شوند و آن وظیفه و تکلیف مهم خود که همانا تعلیم و تربیت نسل آینده فرزندان ما است را به خوبی به منصه ظهور برسانند.

همچنین در این نشست، اکبر حلیمی زمهریر مدیرعامل صندوق حمایت از مدارس غیردولتی نیز بر استمرار همکاری‌ها و گسترش روابط طرفین به منظور بهره‌مندیِ فرهنگیان از خدمات شایسته و مطلوب بیمه دانا تأکید کرد و لزوم اطلاع‌رسانی به فرهنگیان سراسر کشور به منظور تسریع در روند ثبت‌نام آنها را یادآور شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز