خبرگزاری کار ایران

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

تداوم بارش باران در برخی مناطق کشور تا روز جمعه

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۷۶۹

سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران در برخی مناطق کشور طی امروز، فردا و پس‌فردا (چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه) خبر داد.

به گزارش ایلنا، براساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) به‌تدریج ابرناکی و بارش باران در شرق سواحل دریای خزر، شرق تهران و استان‌های سمنان و خراسان شمالی کاهش می‌یابد و البته بارندگی در مرکز، شرق، جنوب شرق و جنوب کشور ادامه خواهد داشت. در شمال شرق فارس، غرب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان رضوی و خراسان جنوبی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و در سایر مناطق بارندگی خفیف خواهد بود. 

روز پنجشنبه (۶ اردیبهشت) در شرق و شمال شرق کشور و استان فارس رگبار ضعیف و پراکنده همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و در جنوب شرق کشور شامل استان‌های کرمان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. 

روز جمعه (۷ اردیبهشت) در ارتفاعات جنوب کرمان و شرق یزد رگبار پراکنده و وزش باد و در نوار غربی کشور روند افزایش نسبی دما انتظار می‌رود. همچنین روز شنبه (۸ اردیبهشت) در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات غرب فارس افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد و در ساعات بعد از ظهر جمعه، در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر و رگبار و رعد و برق مورد انتظار است. 

براساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، از امروز (چهارشنبه) تا روز جمعه، وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت و در برخی از ساعات روز، شاهد وزش باد شدید خواهیم بود که گاهی با گرد و خاک همراه است. همچنین در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهند بود. 

گفتنی است، طی فردا و پس‌فردا (پنجشنبه و جمعه) شهرکرد با کمینه دمای ۲ درجه سانتی‌گراد و اهواز با بیشینه دمای ۳۷ و ۳۹ درجه سانتی‌گراد، خنک‌ترین و گرم‌ترین مراکز استان‌های کشور پیش‌بینی می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز