خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

۶ مصوبه شورا در سال گذشته توسط دیوان عدالت اداری ابطال شده است

 ۶ مصوبه شورا در سال گذشته توسط دیوان عدالت اداری ابطال شده است
کد خبر : ۱۴۶۷۰۵۵

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که در سال قبل ۶ مصوبه توسط دیوان عدالت اداری ابطال شد، گفت: در سال گذشته مصوبه مربوط به عارضه‌سنجی ترافیکی، ادغام یک تبصره به وظایف کمیسیون مناطق، عوارض کسب و پیشه، نحوه محاسبه و اخذ بهای خدمات مدیریت پسماند توسط دیوان عدالت اداری ابطال شدند.

به گزارش ایلنا، سید جعفر تشکری هاشمی در دویست و بیست و پنجمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به احکام هیات عمومی دیوان عدالت اداری، اظهار داشت: اگر مردم ذی‌نفع باشند یا نباشند، می‌توانند شکایات خود را در دیوان عدالت اداری مطرح کنند و رأی هیات عمومی می‌تواند برای ذی‌نفعان صادر شود.

وی افزود: برخی مصوبات شورا توسط این هیات ابطال شده و قطعا امور کارشناسی صورت گرفته است، اما آنچه منجر به تذکر بنده شد، حضور کمرنگ نمایندگان شورا و شهرداری برای دفاع در شکایات است.

اگر دفاع مناسبی انجام شود، مصوبه‌ها ابطال نخواهد شد 

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: ابطال ماده چهار مصوبه رتبه‌بندی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات سرویس مدارس در مدت اخیر در هیات عمومی دیوان انجام شد. مصوبات کار طولانی در شورا دارد و بررسی‌های زیادی صورت می‌گیرد تا صحن شورا به نتیجه برسد و سپس توسط فرمانداری به عنوان نماینده دولت تأیید می‌شود. اگر دفاع مناسبی صورت بگیرد، این ابطال‌ها انجام نخواهد شد.

وی با بیان این که در سال قبل ۶ مصوبه شورا توسط دیوان عدالت اداری ابطال شد، خاطرنشان کرد: مصوبه مربوط به عارضه‌سنجی ترافیکی، ادغام یک تبصره به وظایف کمیسیون مناطق، عوارض کسب و پیشه، نحوه محاسبه و اخذ بهای خدمات مدیریت پسماند توسط دیوان ابطال شدند؛ با توجه به این موضوع باید نمایندگان شورا و شهرداری دفاع لازم را داشته باشند.

برخی افراد با شکایت از مصوبات شورا کاسبی می‌کنند 

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران نیز با بیان این که در دوره‌های قبل علاوه بر مشاور حقوقی، بنده نیز در جلسات هیات عمومی دیوان شرکت می‌کردم، گفت: در بسیاری از موارد ما از مصوبات دفاع می‌کردیم و موفق می‌شدیم، اما اخیرا از جلسات بی‌خبریم و به ما اطلاع نمی‌دهند و حتی نامه‌ها نیز به دست ما نمی‌رسد.

وی افزود: همواره شهرداری ضعیف دفاع می‌کرده و بنده نیز شاهد آن بوده‌ام. نمایندگان هیات عمومی در شورا حضور یافتند و جلسه‌ای با این محور برگزار شد. ما مجددا در این خصوص تصمیم خواهیم گرفت. برخی افراد از مصوبات شورا شکایت و از این روش کاسبی می‌کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز