میدان ونک سهطبقه میشود
شهردار منطقه ۳ تهران به تشریح طرحی که برای رفع ترافیک محدوده چهارراه جهانکودک و میدان ونک در نظر گرفته شده است، پرداخت.
به گزارش ایلنا، حمید جوانی در خصوص طرحی که برای رفع ترافیک چهارراه جهانکودک و میدان ونک در نظر گرفته شده است، گفت: طرح چهار راه جهان کودک یک طرح ملی است که شهرداری منطقه ۳ پیگیری آن را انجام میدهد، به طوری که در آن تونلی برای رفع ترافیک در این محدوده طراحی شده که از نظر متراژ و مساحت از تونل توحید نیز بزرگتر است.
وی افزود: فاز مطالعاتی این طرح انجام شده و براساس هدف گذاری که حوزه معاونت فنی و عمران دارند، بعد از انجام پروژههای در دست اجرا و پروژه هایی مانند تونل متوسلیان به سراغ اجرای پروژه میدان ونک خواهند رفت، اما مقدمات اجرای فاز یک این طرح در حال فراهم شدن است.
شهردار منطقه ۳ درباره جزئیات جزییات این طرح توضیح داد: طرحی که در ابتدا برای اجرا مد نظر است، طرحی است که از قبل از چهارراه جهان کودک یعنی از اتوبان شهید حقانی به سمت جهان کودک (شرق به غرب) تونلی را خواهیم داشت که این تونل از زیر میدان ونک و اتوبان ملاصدرا عبور می کند و در بزرگراه شهید چمران به روی سطح خواهد آمد، یعنی تونلی است که بالغ بر ۲ هزار متر طول مسیر آن خواهد بود.
جوانی اضافه کرد: با این اتفاق بخشی از میدان ونک را به زیر سطح خواهیم برد، یعنی سوارهرو به پایین منتقل و خود میدان به یک پیادهراه تبدیل خواهد شد. در واقع در محدوه میدان ونک فضایی سه طبقه را خواهیم داشت؛ تونلی که از زیر عبور میکند، یک طبقه فضای ماشینرو که قرار است از زیر سطح اصلی عبور کند و فضای پیاده راهی که روی سطح است.
شهردار منطقه ۳ ادامه داد: البته این طرح غایی و نهایی میدان ونک است و شاید دسترسی به آن سالها به طول بینجامد، ولی اولویت در این طرح، ابتدا ایجاد تونل و سپس ایجاد زیرگذر میدان ونک و پس از آن ایجاد مسیر پیادهراه در روی سطح است تا بتوانیم فضای میدان را از حالت شلوغی فعلی، خارج کنیم که امیدواریم مقدمات اجرایی این طرح هر چه زودتر فراهم شود.
براساس گزارش پایگاه خبری شهر، جوانی در پایان تاکید کرد: همه سازمانها و نهادهای مرتبط چه در داخل و چه در خارج از شهرداری باید برای اجرای این طرح کمک کنند؛ مثلا بخش منظر شهری و زیباسازی و تغییر بافت فضای پیرامونی میدان ونک را در این طرح خواهیم داشت و معاونتهای خدمات شهری، فنی و عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در داخل درگیر این طرح خواهند بود و در خارج از مجموعه شهرداری نیز این طرح، مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی در وزارت راه را لازم دارد.