معاون شهردار پایتخت اعلام کرد:
در سال ۱۴۰۲ روزانه ۷ نیروی شهرداری از مجموعه مدیریت شهری خارج شدهاند
معاون شهردار تهران با بیان این که در سال ۱۴۰۲ روزانه به طور متوسط ۷ نیروی شهرداری از مجموعه مدیریت شهری خارج شدهاند، گفت: با جلساتی که با وزارت کار و سازمان اداری و استخدامی کشور برگزار کردهایم، تمام زیرساختها ایجاد شده است که افزایش قانونی حقوق کارکنان شهرداری در سال آینده در فروردین ماه اعمال شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید باقری، معاون برنامهریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران عصر امروز (یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: همزمان با پویش امید و افتخار در شهرداری تهران برای انسجام داخلی در این مجموعه ۵۲ رویداد در روزهای چهارشنبه تحت عنوان «پویش همدلی و اتحاد» برگزار شد، چراکه یکی از برنامههای چهارگانه تحولی شهردار تهران تحول درونزا بود که پویش همدلی و اتحاد در همین راستا برگزار شد.
وی افزود: امسال سعی شد هر هفته یک رویداد مهم برگزار شود و همچنین صدور احکام افزایش حقوق و مزایای تمامی کارکنان برای اولین بار در فروردینماه اعلام شد. در سال آینده نیز تلاش بر این است که روند سال گذشته از بین نرود و با جلساتی که با وزارت کار و سازمان اداری و استخدامی کشور برگزار کردهایم، تمام زیرساختها ایجاد شده است که افزایش قانونی حقوق کارکنان شهرداری در سال آینده در فروردین ماه اعمال شود.
شهردار تهران ادامه داد: علیرغم بمباران خبری در فضای مجازی، هرچه بوی امید و تعهد برای کارکنان میدهد، مورد هدف قرار میگیرد. در روزهای نخست رونمایی از بسته خرسندساز برخی گفتند این بسته مقروض ساز است، اما خوشبختانه استقبال خوبی از تسهیلات این بسته صورت گرفت.
معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران با تاکید بر این که ۱۷ هزار نفر از کارکنان در رویدادهای ورزشی شرکت کردند، یادآور شد: در برنامه ورزش خانوادگی که در مجموعه اراضی عباس آباد برگزار شد، نیز ۵ هزار نفر مشارکت داشتند. همچنین رونمایی از بسته انگیزشی و رفاهی کارگران پیمانهای حجمی، برگزاری همایش پیشکسوتان مدیریت شهری، اجرای طرح QR کد و همایش فصلی مدیران از جمله برنامههای شهرداری برای کارکنان در سال جاری بود.
این مقام مسئول در شهرداری تهران اظهار داشت: استقرار ۱۸ هزار QR کد روی میز کارکنان شهرداری تهران در طول سال ۱۴۰۲ انجام شد. البته با تغییر جایگاه مدیریتی، کدها نیز تغییر خواهد کرد و این کدها روی میز کارکنان نصب شده است و افراد میتوانند انتقادات و پیشنهادات خود را بر اساس این کدها ثبت کنند و برای ما قابل مشاهده باشد.
وی با اشاره به ارائه ۳۰ هزار خدمت توسط نیروهای شرکت شهر سالم به زائران اربعین در سال جاری، تاکید کرد: رویداد بزرگ جابهجایی نیروی انسانی، رونمایی از سامانه من شهردارم، راهاندازی سامانه آموزش مجازی برای کارکنان، اجرای همایش پیادهروی کارکنان و برگزاری سومین رویداد ایدهپردازی تهران ۱۴۰۴و صدور کارت شناسایی برای کارکنان و تحقق یک هزار و ۱۰۰ پروژه دوره اول طرح من شهردارم از جمله اقدامات در قالب همایش همدلی و اتحاد به شمار میرود.
معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران با بیان این که تلاش بر این بود که هر هفته رونمایی از دستاورد جدیدی برای نیروهای انسانی شهرداری برگزار کنیم، گفت: تمام این اقدامات با مطالعات، کارشناسی، امکانسنجی و اختصاص بودجه انجام میشود. از بین تمام این اقدامات، تنها ترمیم حقوق صورت نگرفت و باعث شد دیگر اقدامات به حاشیه برود. ما تلاش بر این داشتیم که مشارکت کارکنان را در بخشهای دیگر جلب کنیم.
باقری با بیان این که ۴۵ هزار نفر در جشنهای شهرداری تهران در برج میلاد حضور یافتند، خاطرنشان کرد: تمام کسانی که در قالب بسته خرسندساز درخواست تسهیلات داشتند، تسهیلات خود را دریافت کردند و تعدادی از کارکنان برخی سازمانها و شرکتها باقی مانده که در سال آینده انجام خواهد شد.
باقری در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: ما پرسشهای متداول مردم از شهرداری تهران را در بخشهای مختلف به تعداد ۷۰۰ مورد احصا کردیم و پاسخ تمام این پرسشها داده شد که در یک سامانه آماده شده و اوایل سال آینده رونمایی خواهد شد. شهروندان میتوانند به این سامانه مراجعه و پاسخ پرسشهای خود را دریافت کنند و اگر برای پرسشهای تخصصی خود پاسخی نیافتند، به کلینیک مشاوره ما مراجعه کنند. در تمام حوزههای تخصصی شهرداری تهران کلینیکهای مشاوره پیش بینی شده است. سامانه پرسش و پاسخ و کلینیک مشاوره هم در اوایل سال آینده آغاز به کار خواهند کرد.
معاون شهردار تهران با بیان این که یکی از زحمتکشترین بخشهای مجموعه مدیریت شهری، سامانه ۱۳۷ است، یادآور شد: ما هیچ گاه تذکری در مورد نوع برخورد نیروهای انسانی سامانه ۱۳۷ با مردم نداشتیم و تذکر اعضای شورا در رابطه با پیگیری امور بوده است. نگاه ما این است که مشکلات مردم توسط سازمان بازرسی مورد بررسی قرار بگیرد. درمجموع آموزشها توسعه پیدا کرد و هماهنگیهای داخلی انجام شد و امروز نرخ زمان پاسخگویی به شهروندان به حد قابل قبولی رسیده و با راه اندازی کلینیک مشاوره بخشی از فشار به مردم کاسته خواهد شد.
وی همچنین در خصوص شرایط معیشتی راهبران مترو هم یادآور شد: شهرداری نسبت به این موضوع بیتفاوت نیست. اگر سختی کار را در نظر بگیریم چند گروه در شهرداری، شرایط سختی دارند و از جمله میتوان به فعالیت نیروهای بخشی از سازمان بهشت زهرا (س)، شرکت شهربان و حریم بان، سازمان آتش نشانی و یا شرکت مترو اشاره کرد.
باقری در پایان خاطرنشان کرد: اولویت ما برای کارکنان شهرداری، ارتقای بهرهوری نیروهای انسانی است. یکی از مصادیق بهرهوری این است که هرجا به نیروی انسانی نیاز داریم، آن بخش را تقویت کنیم. ما از ابتدای سال روزانه به طور متوسط حدود ۷ نفر خروج نیروی انسانی داشتیم و هرجا نیاز بود جذب نیرو صورت گرفته است.