خبرگزاری کار ایران

رییس دانشکده علوم پزشکی چابهار تشریح کرد:

جزییات ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در سیلاب اخیر در سیستان و بلوچستان

جزییات ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در سیلاب اخیر در سیستان و بلوچستان
کد خبر : ۱۴۵۷۲۹۹

رییس دانشکده علوم پزشکی چابهار جزییات ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در سیلاب اخیر در سیستان و بلوچستان را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، ایرج ضاربان، در حاشیه برگزاری اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور درخصوص وقوع بارندگی‌های وسیع در روزهای اخیر و ایجاد سیلاب در ۲۸۰ روستای تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی چابهار، گفت: به محض بروز شرایط بحرانی پس از بارندگی ها، تیم واکنش سریع تشکیل شد و از دانشگاه‌های زاهدان و ایرانشهر درخواست کمک و پشتیبانی کردیم. 

وی با اشاره به خدمات ارائه شده در این سیلاب، خاطرنشان کرد: ۲۴ مادر باردار نزدیک به زمان زایمان به مراکز درمانی منتقل و ۶۳ مادر باردار در معرض آسیب در مکان امن اسکان داده شدند. 

ضاربان ادامه داد: در سیلاب اخیر اولویت ما نجات و انتقال افراد آسیب‌پذیر و بیماران بود؛ ۶ بیمار دیالیزی گرفتار در سیلاب به بیمارستان منتقل شده و به ۵ فرد گرفتار شده زیر آوار خدمات درمانی سرپایی و بستری ارائه شد. 

رییس دانشکده علوم پزشکی چابهار با اشاره به نجات جان ۵ نفر از افراد غرق شده، افزود: برخی افراد آسیب دیده با استفاده از بالگرد به مرکز درمانی یا مکان امن منتقل شدند. 

وی، با تاکید بر لزوم استمرار کمک‌های همه جانبه از سوی وزارت بهداشت و استانداری، تصریح کرد: با وجود اینکه از لحاظ امکانات و بودجه ممکن است کمبودهایی وجود داشته باشد، اما در خدمت‌رسانی به مردم لحظه‌ای تعلل نکرده و سلامت مردم برای ما در اولویت قرار دارد؛ دارو و لوازم بهداشتی موردنیاز نیز تامین شده است. 

ضاربان بیان کرد: ۷۰ درصد جمعیت تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی چابهار روستایی است و اکنون در شرایط پساسیل قرار داریم و خطرات جدی‌تری سلامت مردم را تهدید می‌کند، بنابراین تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشت محیط از مهم‌ترین اقداماتی است که انجام می‌دهیم؛ در این زمینه درخواست پشتیبانی از دانشگاه‌های دیگر را داریم، زیرا باید از بروز و شیوع بیماری واگیر پیشگیری کنیم. 

وی گفت: در این سیلاب برخی زیرساخت‌ها و خانه‌های بهداشت دچار آسیب و خسارت شده، اما خدمات درمانی به صورت جهادی، جاری و برقرار است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز