خبرگزاری کار ایران

جزئیات جشنواره شهید پیشرفت اعلام شد

جزئیات جشنواره شهید پیشرفت اعلام شد
کد خبر : ۱۴۴۷۸۲۰

مدیرکل دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر گفت: جشنواره شهید پیشرفت در این دوره به نام شهید حسن طهرانی مقدم نامگذاری شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عادل مهری، مدیرکل دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در نشست خبری جشنواره شهید پیشرفت ظهر امروز در بنیاد شهید، گفت: این جشنواره به صورت دو سالانه برگزار می شود. جشنواره شهید پیشرفت در این دوره به نام شهید حسن طهرانی مقدم نامگذاری شده است در جشنواره شهید پیشرفت شش حوزه را مد نظر قرار داده ایم اقدامات رقابتی این جشنواره نیز در طول سال گذشته برگزار شده است و در روز برگزاری جشنواره از منتخبان تقدیر خواهد شد.

وی با بیان اینکه آثار علمی در این سه محور ارائه شده است، ادامه داد: اطلاعات و رزومه بسیار خوبی ارائه شده است در هر استان چند ایثارگر معرفی شده است و در نهایت در هر محور نفرات اول تا سوم منتخب شده اند و در نهایت یک نفر از هر استان معرفی شده است.

رویداد استارتاپی شاهد گفت: این اتفاق نیز در طول سال گذشته انجام شده و نفرات اول در استانها معرفی شده اند. نفرات کشوری نیز معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های مرکز دانش پژوهان ادامه داد: حمایت از دستاوردهای علمی ایثارگران از جمله اقدامات ما در این مرکز است. ده هزار و ۲۰۰ عضو مرکز دانش پژوهان داریم که در سطوح نخبگی سرآمدی و پیشتازی مشخص می شوند.

مهری خاطرنشان کرد: جهاد تبیین یکی از موضوعاتی است که در دستور کار این مرکز قراردارد. همچنین استفاده از ظرفیت فکری این افراد با عنوان هم اندیشی نخبگان با مدیران بنیاد شهید داریم. با تشکیل اتاق های فکر در سطح استان‌ها همکاری و هم اندیشی با استانداری ها صورت گرفته است.

کیانی دبیر علمی جشنواره شهید پیشرفت، در ادامه این جلسه گفت: این جشنواره ۶ محور دارد. آثار ارائه شده نیز در این ۶ محور مورد داوری قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: هدف از این رویداد شناسایی نخبگان و استفاده از ظرفیت جامعه هدف و ایجاد انگیزه در بین آنها است.

 قوام از داوران این جشنواره گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره در سی ام بهمن ماه برگزار خواهد شد. نخبگان شاهد در عرصه های علمی و پژوهشی و در حوزه و دانشگاه نقش آفرینی کرده و کشور را به آستانه تمدن نوین اسلامی خواهند رساند.

مهری در ادامه این نشست گفت: حدود هزار و ۲۰۰ طرح استارتاپی شناسایی کرده ایم که امسال ۴۰۰ طرح به مرحله کشوری اضافه شده است و ۸۳ شرکت به داوری راه پیدا کرده و در نهایت مورد بررسی قرار گرفته و نفرات اول تا سوم برگزیده معرفی خواهند شد.

وی ادامه داد: معرفی این افراد بعد از پایان جشنواره به پارک‌های علم و فناوری برای اخذ حمایت‌های مختلف صورت می گیرد.

وی ادامه داد: افراد برگزیده در سال اول از هر شاخصه یک نفر را معرفی کردیم که در نهایت ۱۵ نفر شدند. از این افراد در هم اندیشی های دستگاهها استفاده شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز