خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات کشور:

مشارکت انتخاباتی بالا تشکیل یک مجلس قوی را در پی خواهد داشت

مشارکت انتخاباتی بالا تشکیل یک مجلس قوی را در پی خواهد داشت
کد خبر : ۱۴۳۷۹۱۳

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به تبلیغات نامزدهای مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اقدام دیگر تلاش رسانه ملی در حوزه تبلیغات انتخاباتی می‌باشد و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در سازمان صدا و سیما تقریبا حدود ۲۰۰ شبکه تاسیس خواهد شد و تقریبا برا هر حوزه انتخاباتی یک شبکه جهت تبلیغات کاندیداها وجود خواهد داشت.

به گزارش ایلنا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، شاهچراغی معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور در نشست هیئت رئیسه نهاد با مسئولان استانی دفاتر و مدیران ستادی با تشریح فضای موجود گفت: در مسیر انقلاب اسلامی امروزه موضوع مهم راهبرد مشارکت است و باید بدانیم که هر کدام از ما در این بخش وظایفی را به عهده داریم و یکی از گروه‌های مرجعی در دسته‌بندی‌ها که اثر مضاعفی را بر افزایش مشارکت خواهند داشت اساتید دانشگاه‌ها هستند که نقش برجسته‌ای دارند. 

وی در ادامه افزود: در قانون جدید انتخابات اصلاحاتی صورت گرفته است که یکی از آن‌ها تشکیل هیئت اجرایی مرکزی کشوری است که شکل گرفته است و موضوع بعدی بحث پیش ثبت نام و ثبت نام الکترونیکی و همچنین راه اندازی سامانه شفافیت مالی است که کار بسیار مهمی می‌باشد. 

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به تبلیغات نامزدهای مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اقدام دیگر تلاش رسانه ملی در حوزه تبلیغات انتخاباتی می‌باشد و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در سازمان صدا و سیما تقریبا حدود ۲۰۰ شبکه تاسیس خواهد شد و تقریبا برای هر حوزه انتخاباتی یک شبکه جهت تبلیغات کاندیداها وجود خواهد داشت. 

وی عنوان کرد: نکته دیگر این است که در قانون جدید پیش‌بینی شده است که از امکانات دولتی و عمومی در تبلیغات استفاده شود. 

شاهچراغی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره موضوع مشارکت گفت: مبنای ما در راهبرد مشارکت فرمایشات رهبر انقلاب است که در چند دیدار اخیر ایشان به اقتضا به صورت روشن آن را بیان کردند و طبق فرموده ایشان مشارکت قوی مجلس قوی را رقم می‌زند، باید این موضوع در محیط دانشگاهی تقویت شود. 

وی در ادامه با توجه به اهمیت فضای دانشگاه تاکید کرد: در فضای دانشگاه‌های کشور نیاز داریم که گفتگو حول محور گفتمان پیشرفت و ارائه ایده برای حل مسائل کشور صورت گیرد و کسانی که در این زمینه توانایی‌های لازم را دارند باید وارد میدان عمل شوند. 

وی با تاکید بر نقش کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه در جهت تقویت مشارکت بالا خاطرنشان کرد: موضوع کرسی‌های آزاد اندیشی یک ضرورت است و رهبر انقلاب هم بارها به آن تاکید داشته‌اند. برگزاری این کرسی‌ها موجب آگاهی‌بخشی و تبیین در میان جامعه دانشگاهی می‌باشد و می‌تواند روح تازه به محیط دانشگاه بدمد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز