خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

توضیح درباره همکاری وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت برای اجرای طرح نماد

توضیح درباره همکاری وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت برای اجرای طرح نماد
کد خبر : ۱۴۳۳۳۲۰

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت درباره همکاری وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش در راستای اجرای طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) توضیحاتی را ارائه کرد.

«حامد مصلحی» مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت در حاشیه جلسه همکاری وزارت بهداشت و آموزش و پرورش با محوریت برنامه سلامت روان (برنامه نماد و سراج) ویژه ضابین و مشاوران آموزش و پرورش و روانشناسان درباره این همکاری به خبرنگار ایلنا گفت: ما وزارت بهداشت را در خصوص سلامت روان جمعیت عمومی به عنوان مسئول و متولی اصلی می‌شناسیم در حالیکه جمعیت‌های عمومی که نیاز به خدمت و مراقبت دارند در جاهای مختلفی در کشور حضور دارند.

وی ادامه داد: ۱۶ میلیون از این جمعیت عمومی در وزارت آموزش و پرورش هستند. وزارت آموزش و پرورش برنامه بسیار خوبی را به عنوان نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) در سال‌های گذشته به صورت آزمایشی آغاز کرده و در حال حاضر درصدد اجرای آن به صورت سراسری در کشور است. باتوجه به تکلیفی که ما در برنامه نماد و تکلیفی که برحسب وظیفه ذاتی خودمان در خصوص تولیت سلامت جامعه برعهده داریم، خودمان را بعنوان شریک اجرایی و همکار راهبردی و کلیدی وزارت آموزش و پرورش در این خصوص می‌دانیم و وظایف‌مان را ایفا خواهیم کرد.

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت تصریح کرد: این جلسه با هماهنگی دو وزارتخانه برای اجرای هر چه بهتر این برنامه برگزار شد. مدیران دانشگاه‌های علوم پزشکی استانهای مختلف در کنار رابطان مشاور آموزش و پرورش در سراسر کشور در این برنامه در کنار هم و به صورت گروهی آموزش‌هایی را دریافت می‌کنند و برای مراقبت از دانش‌آموزان در پایه‌های مختلف تحصیلی آماده می‌شوند. این آموزش‌ها باعث می‌شود به صورت هماهنگ و به صورت هم‌افزایی باهم کار کنند.

مصلحی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره برنامه‌های دفتر سلامت روان وزارت بهداشت گفت: درخصوص ارتقای نظام سلامت روان سه اتفاق کلیدی در وزارت بهداشت در یکسال اخیر اتفاق افتاده است. اولین مورد این است که محتوای سلامت روانی که در کشور وجود دارد در حوزه بهداشت نیاز به تحول و به روزرسانی داشت. دانش‌آموزی که در سال‌های اخیر بخش مهمی از زندگی خود را در فضای مجازی می‌گذراند با دانش‌آموزی که در ۱۰ الی ۱۲ سال گذشته تحصیل می‌کرده یک بسته خدمتی و همسانی را نمی‌خواهد. در این بازنویسی محتوا که مبتنی بر مسائل بومی نوشته شده است، البته ارزش‌ها و فرهنگ اسلامی به طور جدی لحاظ شده است.

وی با اشاره به تحول ساختاری در حوزه سلامت روان کشور ادامه داد: در حوزه بهداشت هم اکنون ۲۳۰۰ تا ۲۵۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت کشور داریم که به صورت رایگان به مردم خدمات روانشناسی را ارائه می‌دهند در حالی که در خارج از این مجموعه این خدمات با تعرفه ۲۵۰ هزار تومانی ارائه می‌شود.همچنین ساختار سراج را داریم که مراکز سلامت روان جامعه‌نگر هستند و خدمات را ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز