از سوی مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت ابلاغ شد؛
بخشنامه فرآیند رسیدگی به شکایات مرتبط با قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت»
مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بخشنامه فرآیند رسیدگی به شکایات مرتبط با قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» را ابلاغ کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، در این بخشنامه که توسط سیدمحمد پورحسینی به تمام مراکز و سازمان های تابعه وزارت بهداشت و دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده، آمده است: با عنایت به مصوبه 18 بیستمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت، بخشنامه نحوه رسیدگی به شکایات مرتبط با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت جهت حسن اجرای این قانون و رفع شبهات در پاسخگویی و تکریم ارباب رجوع ذینفعان قانون در حوزه سلامت، ابلاغ می گردد.
در این بخشنامه «تصمیم گیری در خصوص تدوین فرآیند رسیدگی به شکایات مرتبط با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و نحوه ارجاع متخلفین به هیات رسیدگی به تخلفات» تشریح شده است.
مطابق این بخشنامه مرجع رسیدگی به شکایات در خصوص اجرای قانون جوانی جمعیت و سلامت خانواده دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت است و در صورت احراز تخلف، دفتر هماهنگی هیات های رسیدگی به تخلفات اداری مرجع اولیه رسیدگی کننده خواهد بود.