خبرگزاری کار ایران

معاون وزارت آموزش و پرورش:

وقتی می‌خواهیم برای آینده مملکت برنامه ریزی کنیم باید سراغ دوره ابتدایی و متوسطه اول برویم

وقتی می‌خواهیم برای آینده مملکت برنامه ریزی کنیم باید سراغ دوره ابتدایی و متوسطه اول برویم
کد خبر : ۱۴۲۲۰۷۷

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گفت:‌ دانش آموز در هر موقعیت یادگیری بنا بر نوع آن فعالیت، با حل مسئله مواجه می‌شود، در ساحت اعتقادی اخلاقی واجتماعی سیاسی ورود پیدا می‌کند حس زیبایی‌شناسی در او تقویت می‌شود و این نقش آفرینی باعث می‌شود که کودک بزرگ شود و او را به مراحل بلوغ فکری نزدیک کند.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، معاون آموزش ابتدایی در مورد نقش تربیتی پویش‌ها در کودکان نسل پنجمی با اشاره به اینکه هر موقعیت یادگیری می‌تواند استعداد دانش آموز را در یک بعد تربیتی شکوفا کند؛ گفت: آموزش و پرورش طبق اسناد تحولی خود باید روی تربیت تمام ساحتی کودکان کار کند و بر این اساس کودک را در موقعیت‌های یادگیری متعدد قرار دهد؛ لذا این پویش‌ها باعث می‌شوند که بچه‌ها در موقعیت‌های یادگیری از جنس زندگی واقعی‌شان قرار بگیرند. 

وی افزود: دانش آموز در هر موقعیت یادگیری بنا بر نوع آن فعالیت، با حل مسئله مواجه می‌شود، در ساحت اعتقادی اخلاقی واجتماعی سیاسی ورود پیدا می‌کند حس زیبایی‌شناسی در او تقویت می‌شود و این نقش آفرینی باعث می‌شود که کودک بزرگ شود و او را به مراحل بلوغ فکری نزدیک کند. چیزی که در آموزش عمومی حلقه گمشده ماست. 

معاون وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با رادیو تاکید کرد: این پویش‌ها از این جهت که باعث می‌شود دانش آموز ما بعد از آموزش عمومی به یک تعداد شایستگی مجهز شود و آموخته‌هایش فقط محفوضات کتاب درسی نباشد؛ بسیار موثر است. 

نجفی به پویشی که معاونت آموزش ابتدایی اخیرا در روز دانش آموز برپاداشته است اشاره کرد و گفت: آخرین پویشی که ما داشتیم با عنوان پویش «من یک دانش آموز هستم» شروع شد که بچه‌ها با سه موضوع: «من یک دانش آموز هستم»، «من یک دانش آموز ایرانی هستم» و «دلنوشته‌ای به دوست دانش آموزم در غزه»، کارهای بسیار زیبا و خلاقانه‌ای در زمینه هویت ملی برای ما ارسال کردند. این پویش به دلیل استقبال بی‌نظیر دانش آموزان سراسر کشور و اهمیتی که بحث هویت ملی دارد؛ به شکل یک رویداد در برنامه کاربردی شاد قرار خواهد گرفت و ادامه خواهد داشت. 

معاون آموزش ابتدایی در ارزیابی نقش مدرسه در ترویج سبک زندگی مقاومت اسلامی و تاثیر آن روی بچه‌ها جهت نهادینه شدن آن در آینده به شکل یک فرهنگ اظهار کرد: سن ابتدایی به عنوان طلایی‌ترین سن شکل گیری شخصیت بچه‌ها در نظر گرفته شده لذا وقتی می‌خواهیم برای آینده یک مملکت برنامه ریزی کنیم باید روی بچه‌های آن جامعه کار کنیم و سراغ دوره عمومی آموزش و پرورش یعنی دوره ابتدایی و متوسطه اول برویم ازین رو هر الگوی رفتاری و هر نوع شرایط یادگیری را بخواهیم برای کودکان رقم بزنیم می‌توانیم با جهت دادن و شکوفا کردن استعدادهای این سرمایه‌های عظیم آینده بی‌نظیری را برای ایران اسلامی‌مان رقم بزنیم.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز