معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش؛
دومین هفته از مانور عظیم آموزش معلم به پایان رسید/ شبکهسازی و آموزش ۱۴۰ هزار نفر از معلمان
![دومین هفته از مانور عظیم آموزش معلم به پایان رسید/ شبکهسازی و آموزش ۱۴۰ هزار نفر از معلمان](https://cdn.ilna.ir/thumbnail/I3n1JBlY3VaT/YdHYY4gWkVxziNocTLLHoQVar3TrxmvO0e6SENMutiBXz7JNO2nT2KLgCR9h7O_-yMtFV2AKWHv4l_4LeI27Qq4xQIoDjB_gIQDHEiqNepRBeBVXNnV0pk08IZH3VeOo7otfNPZWXfo,/411740fauH2qIfZKymspYcb.jpg)
معاون آموزش ابتدایی گفت: بسته تلفیقی ویژه چندپایه، طرح آموزش معلم و شیوه نامه اجرایی آن برای آئین نامه چندپایه آماده و تکمیل شده است و قرار است در شورای معاونین وزارت ارائه شود تا مسیر اجرای آن هموار شود.
به گزارش ایلنا از مرکز اطلاعرسانی و روابطعمومی وزارت آموزش و پرورش، معصومه نجفی در پنجمین جلسه تبیین و هماهنگی با موضوع طرح شهید همت ضمن ابراز خرسندی از انجام به هنگام مراحل اجرای طرح در استانها از دغدغه مندی و اهتمام معاونین آموزش ابتدایی ادارات کل استانهای کشور تقدیر نمود.
معاون آموزش ابتدایی با بیان اینکه دومین هفته از مانور آموزشی معلم با عنوان طرح شهید همت به پایان رسید؛ اظهار کرد: بزرگی این مانور با شبکهسازی و آموزش ۱۴۰ هزار معلم به واقع اتفاق بینظیری است که در سطح کشور درحال رقم خوردن است.
وی تصریح کرد: پس از آموزش و شکل گیری حلقهها باید مراقبت و نظارت جامعی انجام بشود تا این گفتمان جریان داشته باشد و در کلاس درس به طراحی آموزشی تبدیل شده وآن تغییر رویکرد در سطح کلاس ملموس باشد و در این حالت است که میتوانیم شاهد ارتقاء کیفیت آموزش ابتدایی باشیم.
نجفی اظهار کرد: ذیل طرح شهید همت، همکاری با سازمان آموزش و پرورش استثنایی در آموزش معلمان برای رفع و آموزش دانش آموز دارای اختلالات یادگیری، همکاری با اجرایی شدن سند تحول و همکاری با بخش تربیت بدنی باعث گسترش طرح میشود.
معاون آموزش ابتدایی در بیان اهمیت آموزش معلم عنوان کرد: امروز خیرین نیک اندیش نیز بر اهمیت و ضرورت آموزش معلمان اذعان دارند و تحت عنوان مدرسه یاری در کنار تجهیز منابع، این مهم را پیگیری و مورد حمایت خود قرار داده اند.
وی برخورداری از ظرفیت عظیم خیرین بزرگوار را موهبتی بزرگ دانست و گفت: برای اینکه مدرسه یاری به شکل موثرتری اجرا شود نیاز است همه ما به صورت یک جریان واحد در کنار هم برنامهها و طرحها را پیش ببریم تا نهایتا به نتایج مطلوب دست یابیم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش همچنین به هماهنگی و ایجاد اتاق فکرهای میان استانی در اجرای برنامهها و عناوین روی میز معاونت ابتدایی تاکید کرد و گفت: دبیرخانههای استانی از دبیرخانه دروس فارسی، ریاضی، هدیههای آسمان، علوم وآزمایشگاه، ارتقاء شایستگیهای دیجیتال معلمان و دانش آموزان؛ تا دبیرخانه رفع اختلالات یادگیری توانمندسازی مدیران و معاونان آموزشی و کارشناسان اداری، اعتبارسنجی و تولید محتواهای آموزشی، نظام دوری و آموزش اولیا و خانواده؛ مستقر در استانهای کشور، با هدف تشریک مساعی در امور و استفاده از همه ظرفیتها ایجاد شده اند. لکن برای دریافت نتایج مطلوب، نیازمند همکاری و هم افزایی بین همه معاونین در سطح کشور هستیم.
نجفی با اشاره به وجود ۵۰ هزار کلاس چندپایه با حدود ۷۰۰ هزار دانش آموز در سطح کشور، آن را مسئله مهم و جدی معاونت ابتدایی دانست و در تبیین اقدامات صورت گرفته در آموزش چندپایه گفت: بسته تلفیقی ویژه چندپایه، طرح آموزش معلم و شیوه نامه اجرایی آن برای آئین نامه چندپایه آماده و تکمیل شده است و قرار است در شورای معاونین وزارت ارائه شود تا مسیر اجرای آن هموار شود.
معاون وزیر وجود یک سیستم نظارتی دقیق و علمی را در رصد اجرای برنامهها مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت این سیستم نظارتی ضمانت اجرای برنامهها و این گفتگوهاست تا نشان دهد که چه اندازه تاثیر این اقدامات در کلاس درس مشاهده میشود و قابل لمس است.