خبرگزاری کار ایران

دیدار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با نخست وزیر بنگلادش

دیدار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با نخست وزیر بنگلادش
کد خبر : ۱۴۱۶۲۳۲

انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور امور زنان و خانواده در حاشیه اجلاس «زنان در اسلام» با شیخ حسنیه نخست وزیر بنگلادش دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از معاونت امور زنان و خانواده رییس جمهور، در حاشیه حضور کشورمان در نشست «زنان در اسلام» که به میزبانی عربستان سعودی و سازمان همکاری‌های اسلامی در جده در حال برگزاری است، دکتر انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور امور زنان و خانواده با شیخ حسنیه نخست وزیر بنگلادش دیدار و گفت‌وگو کرد. 

خزعلی در این دیدار ضمن اشاره به اقدامات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس در کشتار زنان و کودکان و غیرنظامیان و حمله به بیمارستانها و درمانگاههای غزه و ضرورت امداد و کمک‌رسانی فوری به مردم فلسطین، با تحسین مواضع شجاعانه خانم شیخ حسنیه در محکومیت رژیم صهیونیستی اظهار داشت: هر گونه سکوت در برابر اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی، به نسل کشی تمام عیار فلسطینیان منجر خواهد شد. 

وی خواستار اهتمام مقامات زنّکشورهای اسلامی و اقدامات عملی برای کمک‌رسانی به غزه شد و پیشنهاد کرد: کشورهای اسلامی در یک اقدام جمعی و همزمان دارو و مواد غذایی را با چندین کشتی از طریق مرز دریایی روانه غزه کنند. 

معاون رئیس جمهور امور زنان و خانواده در ادامه افزود رژیم صهیونیستی وقتی در مقابل مساعی جمعی کشورهای اسلامی مواجه شود، مجبور به عقب نشینی خواهد شد. 

نخست وزیر بنگلادش نیز با اشاره به حمله گسترده و وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه، اظهار داشت بنگلادش برای حمایت از فلسطین همیشه حاضر است و به این خاطر هم در نشست مجمع عمومی و هم نشست فوری OIC شرکت و پس از مطلع شدن ازحمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌ها و سایر اماکن غیر نظامی غزه تصمیم به حضور در نشست جده را گرفته است. 

خزعلی کشتار وحشیانه مردان، زنان و کودکان فلسطینی در غزه را مصداق کشتار دسته جمعی عنوان کرد و گفت مبرهن است اسراییل در تلاش برای توسعه روند اشغالگری در سرزمینهای فلسطینی از جمله غزه است. شیخ حسنیه در این دیدار گفت در گام نخست این جنگ و حمایت تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی بایستی فورا متوقف شود و هزینه این حمایتهای تسلیحاتی بایستی صرف رفاه کودکان فلسطینی شود. وی از ارسال کمک‌ها و اقلام دارویی و خوراکی بنگلادش برای مردم غزه خبر داد و گفت متاسفانه بخاطرعدم اجازه رژیم صهیونیستی عملا این کمک‌ها به مقصد نرسیده است. وی در ادامه بر ضرورت ایستادگی در برابر اسراییل و اهمیت اجرای قطعنامه اخیر مجمع عمومی تاکید کرد. 

در این دیدار طرفین همچنین درخصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه، با توجه به مشترکات و پیوست‌های فرهنگی و تمدنی گفت‌وگو کردند. 

خزعلی همچنین ضمن ابلاغ سلام رئیس‌جمهور به نخست وزیر بنگلادش از وی برای بازدید از ایران دعوت به عمل آورد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز