خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران:

اجرای طرح پزشک خانواده در فیروزکوه، چهاردانگه و شهر قدس/برخورداری رایگان دو میلیون نفر از بیمه در استان تهران

اجرای طرح پزشک خانواده در فیروزکوه، چهاردانگه و شهر قدس/برخورداری رایگان دو میلیون نفر از بیمه در استان تهران
کد خبر : ۱۴۱۱۰۴۸

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران از برخورداری رایگان حدود دو میلیون نفر از بیمه سلامت در استان تهران خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا "محمد غلام‌نژاد" مدیرکل بیمه سلامت استان تهران در نشست خبری تاکنون ۵ میلیون نفر بیمه بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جز ۵ دهک هستند که با مجموع بیمه روستایی حدود دو میلیون نفر در استان تهران تحت پوشش بیمه رایگان هستند.

وی ادامه داد: نظام ارجاع وپزشک خانواده در شهرهای بیش از ۲۰ هزار نفر در دو استان مازندران و فارس به صورت پایلوت اجرا شد. در استان تهران که با سه دانشگاه بزرگ به صورت پایلوت در شهرهای چهاردانگه و فیروزکوه و شهر قدس به صورت پایلوت طرح پزشک خانواده در حال اجرا است و ۴۰ هزار میلیارد تومان برای این طرح دیده شده که ۷ همت برای سطح یک یعنی سطح پیشگیری اعتبار در نظر گرفته شده است. 

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران درباره پرداخت بدهی به مراکز درمانی و داروخانه ها گفت: تا تیرماه مطالبات داروخانه ها و بیمارستانها پرداخت شده است. به دلیل ارزیابی اسناد پرداخت مطالبات یک الی دو ماه با تاخیر صورت می گیرد.

وی درباره نسخه الکترونیک گفت: ۹۸ درصد موسسات و مراکز از نسخه الکترونیک استفاده می کنند و تلاش ما این است به صورت کامل اجرایی شود.

وی درباره با بیان اینکه نزدیک به ۴ هزار دارو تحت پوشش بیمه قرار دارد، درباره طرح دارویار در استان تهران گفت: دارو در کشور ما ارزان است و دارو به راحتی به کشورهای همسایه قاچاق می شد برای حمایت از شرکت های دارویی دولت طرح دارویار را برنامه ریزی کرد اما در این طرح پرداخت از جیب مردم تغییر نکرد و سهم پرداختی بیمه ها را افزایش داد، ممکن است تاخیر یک الی دو ماهه داشته باشیم اما در طرح دارو وضعیت خوبی داریم و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد. 

وی درباره تاییدیه نسخ گفت: در حال حاضر در استان تهران به صورت پایلوت تاییدیه نسخ بیش از ۴۸۰ دارو به صورت آنلاین انجام می شود.

غلام‌نژاد در تشریح سامانه برخط دارو توضیح داد: این سامانه مختص استان تهران بوده و داروخانه ها موظف هستند اقلام دارویی تعیین شده و مدنظر در این سامانه را از طریق بارگذاری مدارک و مستندات بیمار و تایید کارشناس بیمه سلامت که ۱۵ تا ۳۰ دقیقه زمان بر است، به بیماران عرضه کنند.

به گفته وی، این اقدام صف‌های طولانی را در داروخانه ها به خصوص در داروخانه‌هایی چون ۱۳ آبان و هلال احمر کاهش می دهد.

وی ادامه داد: تمام مراکز باید با بیمه های پایه قرارداد داشته باشند. در ۷ ماهه که ابتدای سال جاری بیش از ۳۹۷۰ هزار نسخه فقط ۱۶۲ هزار نسخه کاغذی بوده و مابقی نسخ الکترونیک صادر شده است. 

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران گفت: داروهای خارج از نسخه ( اوتی ) شامل بیش از ۱۲۰ قلم دارو تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد که باید توسط پزشک تجویز شود

به گفته وی، بیش از ۵ هزار موسسه پزشکی شامل پزشک، درمانگاه، مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند و مطالبات آنها نیز تا تیرماه پرداخت شده است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز