خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر اعلام کرد:

وجود ۳ میلیون خودروی فرسوده در تهران/ ۷۰ درصد آلودگی هوا مربوط به تردد خودروها است

وجود ۳ میلیون خودروی فرسوده در تهران/ ۷۰ درصد آلودگی هوا مربوط به تردد خودروها است
کد خبر : ۱۴۰۱۲۱۵

عضو شورای اسلامی شهر تهران از وجود ۳ میلیون خودروی فرسوده در پایتخت خبر داد و گفت: ۷۰ درصد آلودگی هوای تهران مربوط به تردد خودروهاست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سوده نجفی، رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز در اولین «همایش ملی معاینه فنی خودرو با رویکرد ارتقای ایمنی و کاهش آلودگی هوا» گفت: یکی از موضوعات شهر تهران در مدیریت ششم شهری بحث آلودگی هواست. موضوعی که دغدغه همه افراد جامعه است. یک سر آن به خودروهای تهران برمی‌گردد، زیرا ۷۰ درصد آلودگی هوا در پایتخت مربوط به تردد خودروهاست.

وی افزود: ما ۳ میلیون خودروی فرسوده در تهران داریم. آمار مرگ‌ومیر ناشی از آلودگی در شهر تهران برابر با تصادفات جاده‌ای است. عامل دیگر آلودگی هوا سوخت است. در ماده ۶ قانون هوای پاک به معاینه فنی خودروها اشاره شده است، در مدیریت شهری نمی‌خواهیم به معاینه فنی به صرف رفع تکلیف بپردازیم، بلکه در شهر تهران آلودگی و ترافیک بیداد می‌کند که معاینه فنی می‌تواند تا حدی به رفع این مشکل کمک کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: لازم است برای حل مشکل ترافیک و آلودگی هوا از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده شود، به علاوه در شرایطی به سر می‌بریم که در آن نقش مردم و سازماندهی مردم نهاد پررنگ شده است و باید از سازمان‌های مردمی برای رفع این معضلات استفاده کنیم.

نجفی با بیان این که شورای شهر تهران، شهرداری را ملزم به انجام تکالیفی از جمله توسعه حمل‌ونقل عمومی کرده است، اظهار داشت:  بیش از ۴۰ درصد بودجه امسال شهرداری تهران به حمل‌ونقل عمومی اختصاص پیدا کرده است و امیدوارم تا پایان سال به شرایط بهتری برسیم.

وی در پایان گفت: ما باید به توسعه مراکز معاینه فنی بپردازیم. در دوره فعلی مدیریت شهری نوبت‌دهی اینترنتی را گسترش دادیم که مردم ما برای انجام معاینه فنی معطل نشوند. متاسفانه در مواردی شاهدیم خودروهایی که پلاک تهران دارند، برای دریافت معاینه فنی به شهرستان‌ها مراجعه می‌کنند؛ این گواهی کامل نیست و باید برای آن یک راه حل در نظر گرفته بشود. از ستاد مرکزی معاینه فنی می‌خواهم به این موضوع توجه کند.

گفتنی است، امروز در نخستین همایش ملی معاینه فنی خودروها، سردار سید تیمور حسینی، جانشین رئیس پلیس راهور فراجا، سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی، احسان متولیان، دبیرکل مجمع کلانشهرهای ایران، داریوش گل‌علیزاده، رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط‌زیست، شادی مالکی، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران و جمعی از مدیران شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر تهران حضور دارند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز