خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

حمایت غذایی کمیته امداد از ۶۰ هزار مادر باردار و شیرده/افزایش سرانه سبد غذایی ماهانه

حمایت غذایی کمیته امداد از ۶۰ هزار مادر باردار و شیرده/افزایش سرانه سبد غذایی ماهانه
کد خبر : ۱۳۹۷۴۲۹

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) از حمایت غذایی از ۶۰ هزار مادر باردار و شیرده خبر داد.

«حسین خدرویسی» معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره بهره مندی مددجویان کمیته امداد امام خمینی از خدمات رایگان آب، برق و گاز گفت: تاکنون ۱۵۱ هزار نفر از مددجویان از خدمات آب رایگان برخوردار شده‌اند.

وی درباره مددجویانی که با رعایت سقف الگوی مصرف از برق رایگان برخوردار شده‌اند، ادامه داد: همچنین ۲۵۶ هزار خانوار با رعایت سقف الگوی مصرفی، در چارچوب برق رایگان قرار گرفته و از این خدمت بهره‌مند شده‌اند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه بیش از یک میلیون خانوار از نعمت گاز رایگان برخوردار شده‌اند، تصریح کرد: ارزش ریالی آب و برق و گاز رایگان مددجویان بیش از ۶۰ میلیارد تومان محاسبه شده است.

خدرویسی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره برنامه حمایتی غذایی از مادران باردار و شیرده و همچنین کودکان زیر ۵ سال گفت: در ارائه خدمات بهداشتی و پیشگیرانه در حال حاضر ۶۰ هزار کودک زیر ۵ سال که بر اساس تشخیص مراکز بهداشت به کمیته امداد معرفی شده‌اند، تحت پوشش ما هستند و ماهیانه سبد غذایی دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین حدود ۶۰ هزار مادر باردار و شیرده براساس معرفی مراکز بهداشت و درمان تحت پوشش برنامه حمایت غذایی کمیته امداد هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه امسال سرانه سبد غذایی ماهانه این مادران از ۲۵۰ هزار تومان به ۵۵۰ هزار تومان افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد این مادران و کودکان تحت پوشش کمیته امداد نیستند و از دهکهای زیر ۵ هستند.

خدرویسی خاطرنشان کرد: با اجرای این برنامه، گروه هدف می‌توانند اقلام غذایی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شده است را از فروشگاه‌های نزدیک به محل زندگی تامین کنند؛ این بن‌کارت‌ها به صورت ماهانه شارژ می‌شود.

به گفته وی اجرای برنامه رفع سوء تغذیه مادران باردار و شیرده و کودکان زیر پنج سال بین ۵۰ تا ۶۰ درصد در بهبود تغذیه اثربخشی داشته است.

گفت‌وگو: نجمه رحمتی

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز