خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران:

شاهد مرگ و میر بالای افراد سوخته در کشور هستیم

شاهد مرگ و میر بالای افراد سوخته در کشور هستیم
کد خبر : ۱۳۹۱۸۸۳

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره صدور اخطار تخلیه درباره دو بیمارستان در تهران توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا پازوکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: دانشگاه در ۴۸ سال گذشته توانسته برگ زرینی بر افتخارات علمی کشور رقم بزند. در حال حاضر رتبه دانشگاه در بین دانشگاه های کل دنیا رتبه ۶۰۰ تا ۸۰۰ از رتبه بندی تایمز را دارد.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی ایران با ۱۱ دانشکده و ۱۰هزار دانشجو توانسته تلاش‌های خوبی در ابعاد آموزشی و پژوهشی داشته باشد. در حوزه درمان بهداشت و غذا در سال ۲۰۲۲ دانشگاه علوم پزشکی ایران توانسته اول تاثیرگذاری در حوزه بهداشت را در بین ۱۱۰۱ دانشگاه داشته باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در رتبه بندی علم سنجی کشور رتبه چهارم را داریم و شاهد ارتقای رتبه دانشگاه بودیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه در بحث آموزش نیازمند توجه ویژه به زیرساخت ها هستیم، گفت: زیرساختهای دانشگاه به ویژه ساختمان‌های قدیمی یکی از تهدیدهایی بود که با آن مواجه بودیم در بیمارستان‌های حضرت رسول و فیروزگر، در حال اقدامات بازسازی هستیم که در بیمارستان فیروزگر به مرحله اجرا رسیده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش رشته های تخصصی و فوق تخصصی در دانشگاه را طی دو سال گذشته شاهد بودیم، گفت: به لحاظ تولید علم موفق شدیم رتبه سوم دنیا را در تولید علم داشته باشیم و بعد از آمریکا و چین سومین کشور جراحی چاقی متابولیک هستیم.

وی ادامه داد: در حوزه درمان بیمارستان هایی در مناطق کم برخوردار افتتاح کرده ایم بیمارستان ملارد نیز در شهرستانی که فاقد بیمارستان بودیم افتتاح شد.بیمارستان امام خمینی شهریار نیز در طی ماه آینده افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد تعداد دانشجویان را افزایش دادیم، تصریح کرد: در این راستا بیمارستان امام خمینی به صورت آموزشی در نظر گرفته شده است. درحوزه بین المللی نیز رشد خوبی داشته ایم و افرایش تعداد دانشجویان خارجی بسیار کمک کننده بوده است.

او افزود: کلنگ زنی و شروع پروژه عمرانی ساخت دانشکده دندانپزشکی از دیگر اقدامات ما است. همچنین با توجه به اینکه مرکز تروما در شهر تهران نداریم، بیمارستان شهدای هفتم تیر برای این منظور پیش بینی شده است.

وی درباره بیمارستان سوانح سوختگی مطهری گفت: این بیمارستان مرکز ارجاعی کل کشور است با توجه به توانمندی دانشگاه در این حوزه مصوب کردیم همه بیماران سوختگی در این بیمارستان پذیرش شوند.

وی ادامه داد: همه ساختمان های ما قدیمی ودچار مشکل بنا هستند و برای دو بیمارستان اخطار تخلیه صادر شده است اما ناچاریم علیرغم اینکه ریسک برای همکاران ما وجود دارد و علیرغم اینکه شرایط ساختمان بسیار نامطلوب است فعالیت‌هایمان را در این بیمارستان ها ادامه دهیم.

وی ادامه داد: وضعیت بیمارستان شهید مطهری نیز به همین شکل است و تلاش می‌کنیم با حمایت سازمان برنامه و بودجه، بتوانیم پروژه بیمارستان سوانح سوختگی در منطقه کن در اولویت قرار گیرد و تا دو سال آینده به بهره برداری برسد.

وی تاکید کرد: تجهیز مراکز سوختگی خیلی هزینه بر است و ما شاهد مرگ و میر بالای افراد سوخته در کشور هستیم که امیدواریم شاهد افتتاح پروژه بیمارستان سوانح سوختگی در منطقه کن باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران بدون اشاره به اسامی ۲ بیمارستان دانشگاه که اخطار تخلیه گرفته اند، ادامه داد: برای این ۲ بیمارستان، جایگزین مشخص شده است.

وی در خصوص مرکز مدیریت تروما، گفت: ما یک مرکز استاندارد برای افراد تروما در شهر تهران نداریم. اما، در حال حاضر بیماران ترومایی در سطح بیمارستان‌ها، پذیرش و درمان می‌شوند. اما، لازم است یک مرکز برای مدیریت بیماران ترومایی داشته باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز