خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر خبر داد:

اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین در ۵ هزار مدرسه دولتی به صورت آزمایشی

اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین در ۵ هزار مدرسه دولتی به صورت آزمایشی
کد خبر : ۱۳۸۹۵۳۲

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: ۵ هزار مدرسه به عنوان نمونه برای اجرایی سازی سند تحول بنیادین به شکل آزمایشی انتخاب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با موضوع دستاوردهای سی و هفتمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش صبح امروز ۳۰ مردادماه برگزار شد.

"قاسم احمدی لاشکی" معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در ابتدای این نشست بیان کرد: این دوره از اجلاس از ادوار گذشته متفاوت و به صورت ترکیبی برگزار شد و از سخنرانی های بیرونی فاصله گرفتیم و جز سه سخنرانی اخلاقی که توسط آیت الله بوشهری، جاودان و قرائتی انجام شد و سخنرانی آقای غلامرضا جلالی؛ رئیس پدافند غیرعامل، بقیه موضوعات صرفا در حوزه تعلیم و تربیت بود. وزیر آموزش و پرورش نیز یک و روز و نیم کامل از وقت خود را در اجلاس حضور داشتند. اجلاس سی‌وهفتم بانک اطلاعاتی ۱۰ موضوع مطرح شده را تهیه خواهد کرد.

لاشکی با بیان اینکه بیش از ۷۳۰ مدیر و رئیس آموزش و پرورش در هر یک از ۱۰ موضوع مطالب خود را پس از اجلاس ارائه داده اند، گفت: بیش از ۷ هزار برگ اطلاعات جامع پیرامون اجرایی شدن سند تحول، ارتقای جایگاه معلم، آغاز سال تحصیلی جدید، ساماندهی نیروی انسانی و ارائه راهکار برای رفع کمبود نیروی انسانی، تبیین آسیب های اجتماعی، پوشش تحصیلی و فرصت های برابر یادگیری، تبیین برنامه‌های پرورشی و فرهنگی و... به دست ما رسیده است.

رئیس ستاد برگزاری سی‌وهفتمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش گفت: نظرسنجی که از مدیران و روسای داشتیم نشان داد که مهم ترین موضوع که اجرایی سازی سند تحول است که سالهاست روی دست مانده و به شکل شعاری از آن یاد می کردیم؛ مدیران و روسای حاضر در اجلاس بالا ترین رای را به موضوع اجرایی سازی سند اختصاص دادند و ۹۵ درصد در این حوزه اظهار رضایت از اجرایی سازی داشتند. قرار است ۵ هزار مدرسه به عنوان نمونه برای اجرایی سازی سند به شکل آزمایشی انتخاب شوند.

احمدی لاشکی گفت: ما قرار نیست مدارس خاص و غیردولتی را بین ۵ هزار مدرسه آزمایشی بیاوریم. آنچه مدنظر مقام معظم رهبری بوده و تاکید داشتند تقویت مدارس دولتی است و ما نیز این مدارس را مورد تاکید داریم و مدارس خاص و غیردولتی و... مد نظر ما نیست.

معاون حقوقی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: در بین ۱۰ موضوع اجلاس؛ تقویت مدارس دولتی رتبه چهارم ، تامین نیروی انسانی رتبه پنجم، مدیریت آسیب‌های اجتماعی رتبه ششم، ایجاد فرصت های یادگیری عادلانه و پوشش تحصیلی، تبیین برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی، تبیین نقش ها و ماموریت های جدید مدارس در رتبه های بعدی قرار می گیرند. همچنین نظارت بر مدارس غیر دولتی رتبه بعدی رضایت مندی را از سوی مدیران و روسای آموزش و پرورش به همراه داشت.

به گفته لاشکی ۹۰ درصد از مدیران و روسای آموزش و پرورش به موضوعات ۱۰ گانه اجلاس اعلام رضایت کردند. او در ادامه گفت: بیش از ۷۰ درصد مدیران و روسای آموزش و پرورش برگزاری ترکیبی اجلاس را از نظر رعایت اصل صرفه جویی و در رعایت بیت المال و‌... موثر دانستند همچنین در خصوص کمیت و کیفیت سرویس دهی و اصل مشارکت نیز ۷۰ درصد اعلام رضایت کردند.

لاشکی افزود: امسال در بین موضوعات ۱۰ گانه سعی کردیم نظر همه را بشنویم.

او تاکید کرد: ما در حال تدوین کتاب اجلاس سی‌وهفتم هستیم. هم مسائل اخلاقی و موضوعات معاونین و نسخه اظهار نظر وزیر در مورد موضوعات در کتاب آورده می شود و همه باید متناسب با آن عمل کنیم. در چند استان مانند سیستان و بلوچستان، اصفهان، خراسان، تهران، خوزستان، کمبود نیروی انسانی شدیدی داریم. پس سناریو این استان ها برای رفع کمبود نیروی انسانی باید متفاوت طراحی شود. در استانی شاید نیروی انسانی کافی باشد و حتی مازاد باشد بنابراین باید تراز ایجاد کنیم و متناسب با آن برنامه داشته باشیم.

رئیس ستاد برگزاری سی‌وهفتمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش افزود: امیدواریم اثرات این اجلاس و تصمیم گیری در خصوص اولویت های ۱۰ گانه را در ۶۰۰ هزار کلاس درس ببینیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز