مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری تهران:
هرس نشدن درختان و کاهش دید رانندگان در افزایش تصادفات مؤثر است
مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری تهران در جریان بازدید از نقاط پُرحادثه ترافیکی منطقه ۱۴ بر ضرورت همافزایی بیشتر میان معاونان خدمات شهری و حملونقل و ترافیک مناطق ۲۲گانه تأکید کرد و گفت: این هماهنگی، منجر به اثرگذاری بیشتر در حوزه اقدامات ایمنی و مهندسی ترافیک میشود.
به گزارش ایلنا به نقل از روابطعمومی و امور بینالملل معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تهران، سید حسین حسینینژاد در چهارمین جلسه شناسایی نقاط حادثهخیز ترافیکی مناطق در منطقه ۱۴ که با حضور امیر یزدی، شهردار منطقه، سرهنگ شمسعلی، رئیس پلیس راهور منطقه، مهدی نوروزی، معاون فنی و مهندسی سازمان حملونقل و ترافیک و جمعی از مدیران شهری و انتظامی برگزار شد، افزود: براساس تحلیل تصادفات در سطح این منطقه، هرس نشدن درختان در برخی معابر بزرگراهی، دلیل کاهش دید رانندگان خودروها در این معابر است.
وی با بیان این که منطقه ۱۴ یکی از مناطقی است که آمار تصادفات موتورسیکلتها در آن بالاست، اظهار کرد: اگرچه وجود پوشش گیاهی در حاشیه بزرگراهها به لحاظ محیطزیستی و دفع آلودگی هوا مؤثر است، اما زمانی که وجود شاخ و برگ زائد درختان، منجر به بیاثر کردن تابلوهای راهنمای مسیر، کاهش دید رانندگان، افزایش آمار تصادفات و به مخاطره افتادن جان راننده و سرنشینان خودرو میشود، چندان مفید نخواهد بود.
حسینینژاد با بیان اینکه هرس بهموقع درختان در معابر بزرگراهی، یکی از ضروریات مشترک همکاری فیمابین دو معاونت خدمات شهری و حملونقل و ترافیک در مناطق است که باید در سایه هماهنگی و همافزایی بیشتر این معاونتها، ایمنی تردد برای شهروندان تأمین و تضمین شود، تصریح کرد: هدف از برگزاری این بازدیدها، همسویی بیشتر شهرداران مناطق و نواحی با معاونان حملونقل و ترافیک هر منطقه است.
مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اهمیت آموزش و بازآموزی راکبان موتورسیکلت برای کاهش تصادفات منجر به جرح و فوت خاطرنشان کرد: ما در این نشستها به دنبال ایجاد یک نگاه واحد و معطوف نمودن توجه بیش از پیش به موضوعات و اقدامات لازمالاجرای ایمنی و مهندسی ترافیک در سطح مناطق هستیم، چنانچه در این بازدید نیز تصمیماتی برای رفع مسائل و مشکلات ترافیکی منطقه ۱۴ اتخاذ شد.