خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی:

سازمان محیط‌زیست برای سمن‌ها فرش قرمز پهن کرده است

سازمان محیط‌زیست برای سمن‌ها فرش قرمز پهن کرده است
کد خبر : ۱۳۸۱۰۲۸

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست با تاکید بر این که این سازمان برای سمن‌ها فرش قرمز پهن کرده است، گفت: اعتقاد و باور ما، تحقق محیط‌زیست مردم‌پایه است، زیرا بدون حضور مردم، نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان همدان، نورالله مرادی در جمع دبیران سازمان‌های مردم‌نهاد محیط‌زیستی استان همدان گفت: گفت‌وگو با اعضای سازمان‌های مردم نهاد در راستای اصلاح اشکالات و هم‌افزایی صورت می‌گیرد و تداوم دارد.

وی با بیان این که در معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی، بیشترین زمان را به سازمان‌های مردم‌نهاد اختصاص داده‌ایم، افزود: فعالان عرضه حفاظت از محیط‌زیست از گران‌بهاترین گوهر وجودی‌شان که عمر و زمان است، در مسیر ارتقای شاخص‌های محیط‌زیست هزینه می‌کنند و افراد خاصی هستند که کار داوطلبانه را در راستای منافع عمومی انتخاب کرده‌اند که در مقابل باید برای شنیدن حرف‌ها و انجام خواسته‌هایشان وقت ویژه‌ای صرف کرد.

معاون سازمان حفاظت محیط‌زیست تاکید کرد: تحت هیچ شرایطی قصد سوء استفاده از سازمان‌های مردم‌نهاد و استفاده تزئینی را نداریم و از تمامی ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد.

مرادی با بیان اینکه سابقه کنشگری فعالان محیط‌زیستی در همکاری آنها با سازمان حفاظت محیط‌زیست موثر است، بیان کرد: برگزاری نشست‌های مداوم برای پیشبرد اهداف محیط‌زیستی موثر خواهد بود.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط‌زیست، گزارش کار روشن، دقیق و شفاف را از روندهای مهم دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: برای همه سازمان‌های مردم نهاد محیط‌زیستی فرش قرمز پهن کرده‌ایم و از همکاری با آنها استقبال می‌کنیم.

همچنین در این جلسه، سید ابوالقاسم موسوی، رئیس مرکز آموزش محیط‌زیست و تربیت محیط‌بان نیز  با تاکید بر کنشگری این سازمان‌ها بیان کرد: ۲۱۰۰ خانه محیط‌زیست در سراسر کشور ایجاده است شد تا ۲۱۰۰ پایگاه و زمینه فعالیت برای کسانی باشد که می‌خواهند دلسوزانه در مسیر حفظ محیط‌زیست تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان‌های مردم نهاد در تصمیم‌سازی و اجرا، شریک سازمان حفاظت محیط‌زیست محسوب می‌شوند. 

موسوی با بیان این که اقدامات خوبی در مسیر حفاظت محیط‌زیست انجام شده است، بیان کرد: تربیت ۱۰ هزار تسهیلگر محیط‌زیستی در کشور، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری شده است و به دنبال نظام‌مند کردن اقدامات برای تقسیم وظایف هستیم.

سیده مریم محمدی، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان همدان نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه محیط‌زیست استان، خاطرنشان کرد: ۴۰۰ هزار ساعت مجازات جایگزین حبس در راستای حفاظت محیط‌زیست از طریق جمع‌آوری پلاستیک‌های رهاشده در محورهای مواصلاتی استان همدان از سوی رئیس کل دادگستری استان همدان در نظر گرفته شده است و هر روز، یک تیم ۱۵ نفره در این مسیرها در حال فعالیت هستند.

وی بیان کرد: سال گذشته در آستانه نوروز، ۴۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان همدان در قابل پویش استقبال از بهار از ۵ تن زباله پلاستیکی با ایجاد یک انسجام گروهی پاکسازی شد.

محمدی در خصوص پروژه‌های آبرسانی به حیات وحش استان همدان گفت: ۵ میلیارد ریال توسط صندوق ملی محیط‌زیست برای اجرای پروژه آبرسانی به حیات وحش در مناطق حفاظت‌شده «شراء» و «لشگردر» اختصاص یافت و این طرح‌ها به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: طی یک سال گذشته ۲۱ تصفیه‌خانه در استان همدان از سوی واحدهای صنعتی افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید که ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب فاضلاب را به چرخه بازمی‌گرداند.

در این نشست، اعضای سازمان‌های مردم نهاد محیط‌زیستی استان همدان در خصوص مسائل متعدد محیط‌زیست استان از جمله مدیریت سگ‌های بلاصاحب و سایر حیوانات شهری، شبکه سازمان‌های مردم نهاد محیط‌زیستی استان، پسماند، فضای سبز شهری و اراضی طبیعی، چالش‌های آموزش محیط‌زیست و سایر موارد به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز