مدیرکل دفتر آموزش پیشدبستانی و دبستانی خبر داد:
توانمندسازی معلمان ابتدایی برای شناسایی اختلالات شایع یادگیری کودکان
مدیرکل دفتر آموزش پیشدبستانی و دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: افق نگاه ما داشتن ۵۰۰ هزار معلم غربالگر است، لذا در نظر داریم تا معلمان ابتدایی را به سطحی برسانیم که اختلالات شایع یادگیری، علائم و روشهای درمان را بشناسند تا بتوانند به ارجاع تخصصی دانشآموزان کمک کنند.
به گزارش ایلنا از مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، «محمد محمدی» در آیین افتتاح برنامه ملی تربیتمدرس میانی دوره ابتدایی، اظهار داشت: اعتقاد داریم آموزش و پرورش بهویژه آموزش و پرورش استثنایی کاملاً تخصصی و حرفهای است.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش استثنایی ساختار نیست بلکه یک تخصص در حوزه اختلالات یادگیری، اختلالت هیجانی و… میباشد، لذا نیازمند حمایتهای تخصصی است.
محمدی گفت: راه یادگیری تقلید، تکالیف مشقتبار و توأمان با خستگی معلم و دانشآموز نیست؛ برای تمامی چالشهای آموزش و پرورش روشهای علمی و تخصصی وجود دارد و آموزش و پرورش استثنایی مسیر علمی آن را مشخص کرده است.
مدیرکل دفتر آموزش پیشدبستانی و دبستانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: هیچ کودکی برای برچسب شکست به مدرسه نمیآید، همه کودکان برای موفقیت به مدرسه میآیند و باید آنها را به شکل صحیحی راهنمایی کرد.
وی با بیان این که افق نگاه ما این است که ۵۰۰ هزار معلم غربالگر داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در نظر داریم، معلمان ابتدایی را به سطحی برسانیم که اختلالات شایع یادگیری، علائم آن و روشهای درمان را بشناسند تا بتوانند برای ارجاع تخصصی دانشآموز کمک کنند.