خبرگزاری کار ایران

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

ضربه ۲۵هزار میلیاردی به بنیان‌های مالی قاچاقچیان/کنترل جرائم مواد مخدر در فضای مجازی

ضربه ۲۵هزار میلیاردی به بنیان‌های مالی قاچاقچیان/کنترل جرائم مواد مخدر در فضای مجازی
کد خبر : ۱۳۷۱۴۸۲

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ایران با کشف حدود ۸۰۰ تن روان گردان و مواد مخدر بالاترین میزان کشف مواد افیونی را داشته و بنابر گزارش سازمان ملل رتبه اول کشف را داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر، صبح امروز پنجم تیرماه در سالن شهید شکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر با حضور مقامات کشوری و لشگری و برخی سفرای کشورهای خارجی در ایران برگزار شد.

«اسکندر مومنی» دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ابتدای این مراسم اظهار کرد: قاچاق و مصرف مواد مخدر همچنان در جهان در حال گسترش است و می‌دانیم که استفاده‌ از اینترنت در قاچاق مواد مخدر و روان گردان‌ها اثرگذار است. کشت تریاک در افعانستان در سال ۲۰۲۲ به میزان ۳۲درصد افزایش داشته و ۷۰ درصد تریاک جهان را تولید می‌کند و بزرگترین تولید کننده تریاک و متامفتامین است و رتبه دوم تولید کانابیس در جهان است.

مومنی تصریح کرد: ما با سیل عظیم تروریست و قاچاق انسانی و خطراتی از این دست در مرزها و منطقه مواجه هستیم. میلیاردها تومان که می توانست برای رشد و توسعه استفاده شود برای مبارزه با تولیدکنندگان روان گردان و مواد مخدر مصرف می‌شود.

او گفت: ایران با کشف حدود ۸۰۰ تن روان گردان و مواد مخدر بالاترین میزان کشف مواد افیونی را داشته و بنابر گزارش سازمان ملل رتبه اول کشف را داریم.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: براساس سیاست های کلی کشور برنامه های مبارزه با تاکید بر ضربه به قاچاقچیان است و مهمترین راهکار ستاد مبارزه با مواد مخدر و جلوگیری از پولشویی در صدر مبارزه و ضربه به بنیان این تولیدکنندگان است. در پی اقدامات صورت گرفته ۲۵هزار میلیارد به بنیان های مالی قاچاقچیان وارد شده است.

مومنی ادامه داد: ایجاد بیش از ۴۸ هزار کانون یاریگران زندگی در مدارس و روستا از برنامه های مبارزه با مواد مخدر بوده است. همچنین همکاری و حمایت از خانواده ها و بهبودیافته از دیگر اقدامات ماست و در حال حاضر در بیش از ۱۵ استان توسط خیرین مجمع یاریگری ایجاد شده است.

مومنی گفت: افزایش مراکز نگهداری به ۱۲۴ درصد و کنترل جرائم مواد مخدر در فضای مجازی و تلاش برای ایجاد اشراف اطلاعاتی برای کنترل و جریان های ترویج روان گردان ها از دیگر اقدامات بوده است.

سردار مومنی گفت: ما راهبردهای مقابله ای شامل مبارزه های فراگیر و قاطع داشته ایم. تعقیب و انهدام شبکه های داخلی و خارجی تولید مواد مخدر و کنترل مرزهای ورودی و خروجی کشور و مقابله به صورت متوازن، پیشگیری، درمان و کاهش آسیب‌ و حمایت اجتماعی پس از درمان از دیگر تلاش های ماست.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: با توجه به اینکه تحریم های ظالمانه و یک جانبه آمریکا چالش های متعددی در مسیر مبارزه با مواد مخدر برای ما ایجاد کرده، اما ما در مسیر اهداف بشر دوستانه خود پیش می رویم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز