معاون شهردار پایتخت:
تا پایان شهریور ۳۰۰ هزار تن آسفالت در بزرگراههای تهران ریخته میشود
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: برنامهریزی ما این است که در شش ماهه اول سال، ۳۰۰ هزار تن آسفالت در بزرگراههای تهران بریزیم. اعتبار این مقدار اسفالت که در کارخانههای خودمان تولید میشود هم بیش از هزار میلیارد تومان است.
به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شهر، عباس شعبانی در جریان بازدید اهالی رسانه از آسفالتریزی در اتوبان آزادگان با حضور در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر بین بزرگراه شهید لشکری و فتح در محور ازادگان حضور داریم. طول عمومی بزرگراه آزادگان ۳۸ کیلومتر است، اما اگر تندروها را در نظر بگیریم طول بزرگراه دو برابر حساب میشود.
وی با بیان اینکه براساس برداشت های سنوات گذشته پیش بینی کردیم که برای اصلاح این محور به ۱۳۵ هزار تن اسفالت احتیاج است، عنوان کرد: به دلیل عبور ماشین های سنگین درصد خرابی های این محور زیاد است و برخی از نقاط زیرساخت مناسبی ندارد. تاکنون ۵۰ هزار تن آسفالت در این محدوده ریخته ایم و علت کندی کار این است که باید بستر زیر اسفالت را با ریختن بتن غلطکی و ریختن خاک بستر و سیمان تحکیم کنیم.
شعبانی با بیان اینکه در ۲۲ بزرگراه شهر تهران عملیات روکش اسفالت در حال انجام است و حجم اسفالت ریزی در ۶ بزرگراه تهران باید به ۳۰۰ هزار تن برسد، تصریح کرد: از ابتدای سال، ۱۰۰ هزار تن اسفالت در بزرگراه ها ریخته ایم. البته باید در مواقع خلوتی و شبها عملیات را اغاز کنیم تا بار ترافیکی به مردم تحمیل نشود.
معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه مشکلات اساسی این ۲۲ بزرگراه در شش ماه اول به پایان می رسد، بیان کرد: بزرگراههای چمران، صیاد، آزادگان، امام رضا (ع) از جمله محورهای بزرگراهی هستند که شامل اجرای این طرح می شوند. برنامه ریزی ما این است که در شش ماهه اول سال، ۳۰۰ هزار تن آسفالت در بزرگراه های تهران بریزیم. اعتبار این مقدار اسفالت که در کارخانه های خودمان تولید می شود هم بیش از هزار میلیارد تومان است.
شعبانی با بیان اینکه یک مقطعی در بزرگراه یاسینی نیاز به تحکیم بستر داشتیم که انجام شد، گفت: عمر مفید اسفالت به آب و هوا و نوع استفاده بستگی دارد و اینطور نیست سن استانداردی برایش در نظر بگیریم . علت این خرابی ها هم ایجاد تداخل، سم پاشی زیاد و کندن آسفالت است.
به گفته شعبانی؛ اولویت ترمیم روکش آسفالت بر مبنای اسکن نوروزی وضعیت بزرگراهها در ۳ سال اخیر، درخواستهای مردمی ثبت شده در سامانه ۱۳۷ و بررسیهای فنی و میدانی مناطق و نواحی از کیفیت آسفالت معابر است.
معاون شهردار تهران همچنین بیان کرد: کار مطالعاتی تونل شهید متوسلیان به عنوان یک پروژه مشارکتی انجام شده و منتظر مدل اقتصادی تونل هستیم.
شعبانی در پایان با بیان اینکه شورا با پروژههای مولدسازی مشکلی ندارد، گفت: برخی از پروژه ها را با بودجه های جاری نمیتوانیم اجرا کنیم و باید از طریق مشارکت و مولدسازی اقدام کنیم. پروژه شهید متوسلیان به بیش از ۲۰ هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد و طی برنامه ۵ ساله در ۹ کیلومتر انجام خواهد شد. ابتدای پروژه تونل متوسلیان میدان سپاه است و در ادامه از چهارراه سرچشمه، میدان مولوی، میدان شوش و تقاطع فداییان عبور میکند و انتهای آن بزرگراه آزادگان است.