رئیس مرکز سامانه ۱۳۷ پلاس خبر داد:
مشارکت حدود نیمی از شهروندان تهرانی در سامانه نظارت همگانی شهرداری
جلسه معاون و روسای ادارات سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری و رییس و مدیران مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران (۱۳۷ پلاس) در سالن جلسات این مرکز برگزار شد.
به گزارش ایلنا به نقل از روابطعمومی مرکز سامانه 137پلاس، رضا ناصریسرای در این جلسه با بیان اینکه یکی از وظایف ذاتی سامانه 137پلاس ایجاد بستر یکپارچه مشارکت مردمی در همه حوزههای مدیریتی و خدمات شهری است، گفت: 700 موضوع مختلف در سامانه 137پلاس، برای مشارکت مردم طراحی شده که بعد از انتقال گزارشات توسط شهروندان، مدیریت شهری خودش را موظف میداند از اطلاعات داده شده در راستای شناسایی معضلات و موضوعات شهری بهرهبرداری کرده و اقدامات بعدی را بر روی آنها انجام دهد که رسیدگی به مطالبات گزارش شده توسط مردم را هم دربر می گیرد.
ناصری سرای عنوان کرد: از لحظه ثبت پیام مردمی تا لحظه بازخوردسنجی، گردش پیام شهروندی در سیستم بطور کامل قابل رصد بوده و نهایتاً بستر سامانه 137پلاس که در ایستگاه پایانی ویژگی بازخورد از شهروندان را داراست باعث شده است که نقطه ابتدایی و انتهایی پیامها، مردم باشند و نظرسنجی و حصول رضایت شهروندی از اهداف سامانه است.
وی در ادامه افزود: بازخورد اقدامات درخواستی برای ما بسیار مهم بوده و از روش های مختلف پیامکی، تلفنی و اینترنتی، شهروند میتواند رضایت یا عدم رضایتش را اعلام کند که در هر موضوع میزان رضایت از شهرداری، قابل گزارش گیری و رویت است.
رئیس مرکز سامانه 137پلاس با بیان اینکه مشارکت در این طریق انواع مختلفی از جمله انتقاد، پیشنهاد، نظرات و درخواست را شامل میشود گفت: همراهی و مشارکت مردم در طرحهای شهری در راستای برطرف کردن معضلات شهری بسیار حائز اهمیت است، بطور مثال در بحث بی خانمان ها و همین طور حمایت از اقشار آسیب پذیر در 6 ماهه دوم سال قبل با مشارکت بیش از 15 هزار نفر از مردم تهران نتیجه ای مطلوب حاصل شده که گزارشهای تحلیلی در حوزه های مختلف موجود است.
ناصری سرای درباره گزارشات شهروندان در حوزه مسائل اجتماعی افزود: در بحث کارتن خواب ها در پایان سال 1401 گزارش کامل و دقیقی داریم که این اتفاق از نظر میزان مشارکت مردم و مقایسه آن با سال قبل و .... به چه شکل بوده و ریز موضوعات از گمشدگان و جمع آوری متکدیان و ساماندهی کارتن خواب ها مشخص است.
رئیس مرکز سامانه 137پلاس با اشاره به دامنه مخاطبان 137 افزود: طی سابقه 17- 18 ساله سامانه، قریب نیمی از شهروندان تهرانی با سامانه 137پلاس مشارکت داشتند و مسائل و موضوعات خود را مطرح کرده و در خصوص موضوعات مختلف شهری نظرات و پیشنهادات خود را منعکس نمودهاند.
ناصری سرای با بیان اینکه باشگاه شهروندان مشارکت جو در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت بی نظیر شهروندان، حمایت و صیانت از شهروندان گزارشگر و نیز ارتباط دو سویه طراحی شده است، توضیح داد: با جامعه آماری موجود میشود برای موضوعاتی که دغدغه شهروندان و مدیریت شهری است میان جامعه مخاطبین و مدیریت شهری هم افزایی کرده و از ظرفیت آنان در پیشبرد موضوعات شهری استفاده نمود که تبدیل مشارکت شهروندان از بالقوه به بالفعل مدنظر است.