انتقاد مدیرعامل تاکسیرانی تهران از نحوه فعالیت شرکتهای خصوصی
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: مدل کاری شرکتهای خصوصی تاکسیرانی مبتنی بر خرید و فروش تاکسیهاست که کاری اشتباه است و تا این موضوع حل نشود، مشکل کمبود تاکسی حل نخواهد شد.
به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شهر، مهدی وحدتکار، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: برخی پروژهها پارادایمیک و سنگین است و تا حل نشود ما بهبود خدمات حملونقلی پاراترانزیتی در تهران نخواهیم داشت، حتی اگر ۲ میلیون تاکسی به پایتخت اضافه بشود یا ناوگان نو بشود.
وحدتکار با بیان اینکه حدود ۲۰ سال پیش شرکتهای تاکسیرانی گفتند که میخواهند خصوصی سازی کنند، اظهار کرد: این در حالی است که تاکسی خصوصی است. راننده هم از شهرداری حقوق نمیگیرد. خودش هم کرایه میگیرد. بنابراین تاکسی از ابتدا خصوصی بود پس چه چیزی را میخواستند خصوصیسازی کنند؟ باید میگفتند که میخواهیم شرکتیسازی کنیم.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران خاطرنشان کرد: حالا اگر که شرکتیسازی کردند، هدفشان جز مردمیسازی تاکسی چه بود؟ مسافر کف خیابان بود و غروب در صف تاکسی میماند. در این میان طی سالها یک سری شرکت مستقر شدند تا کار دفتری کنند. تاکسیها را بین شرکتها احصا کردند و هر شرکت بر اساس تعداد تاکسیها ارزشگذاری شد.
وی عنوان کرد: این کار اساسا غلط بود. مدل کاری این شرکتها مبتنی بر خرید و فروش تاکسیهاست که کاری اشتباه است. بنابراین تا این موضوع حل نشود، مشکل کمبود تاکسی حل نخواهد شد.
وحدتکار گفت: طرفداران شرکتیسازی معتقدند که نمیشود کل تاکسیهای پایتخت با تاکسیرانی در ارتباط باشند و باید جدا جدا زیرمجموعه شرکتها باشند؛ باید صد درصد شاهد انحلال برخی شرکتهای تاکسیرانی که مدل ارائه خدماتشان منطبق بر رفاه مردم نیست، باشیم.