خبرگزاری کار ایران

در جلسه سازمان منابع طبیعی کشور مطرح شد:

«نقش و حقوق زنان در مدیریت پایدار سرزمین» شعار امسال روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی

«نقش و حقوق زنان در مدیریت پایدار سرزمین» شعار امسال روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی
کد خبر : ۱۳۵۰۲۶۵

اولین جلسه هماهنگی برگزاری مراسم روزجهانی مقابله با بیابان‌زایی صبح امروز – چهارشنبه – سی‌ام فروردین ماه در سالن جلسات معاونت آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان منابع طبیعی برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، در این نشست که به ریاست معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان برگزار شد، وحید جعفریان، مدیرکل دفتر امور بیابان گزارشی از چگونگی برگزاری این مراسم درسنوات گذشته ارائه کرد و گفت: کنوانسیون مقابله با بیابان زایی سازمان ملل امسال توجه ویژه ای به جامعه زنان داشته و شعار روزجهانی مقابله با بیابان زایی  امسال را «نقش و حقوق زنان در مدیریت پایدار سرزمین» نامگذاری کرده است. 

جعفریان، اطلاع رسانی از اقدامات و فعالیت های مقابله با بیابان زایی را امری مهم وضروری برشمرد و خاطر نشان کرد: این اقدامات باید در قالب تولید محتوا، کلیپ، انیمیشن، موشن گرافی و مستند سازی به اطلاع  افکار عمومی و اقشار مختلف مردم برسد.

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان منابع طبیعی در این نشست از برگزاری مراسم روزجهانی مقابله با بیابان زایی امسال در موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع خبر داد و افزود: در مراسم امسال علاوه بر ایجاد نمایشگاه و ارائه دستاوردهای بخش بیابان زدایی از سه سند تهیه شده؛ کتاب تاریخ شفاهی بیابان، مدل مشارکت مردمی و توسعه روستایی (برگرفته از تجارب موفق و درس اموخته جوامع روستایی) و کتاب مجموعه جامع مدیریت توفان و ماسه و گردوغبار رونمایی می شود.

جعفریان همچنین خاطر نشان کرد: رویکرد ما توجه ویژه در مردمی‌سازی فعالیت‌های مقابله با بیابان‌زایی، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت موثر جوامع با تاکید بر نقش و حقوق زنان در مدیریت پایدار سرزمین است. 

به گفته جعفریان، برنامه‌ریزی مراسم روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی امسال مبتنی بر همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی، دانشگاه‌ها و بخش‌های تحقیقاتی و پژوهشی است.

در این جلسه هماهنگی، علاوه برکارشناسان دفتر امور بیابان، کارشناسانی از دفتر روابط عمومی و امور بین‌الملل، دفتر آموزش، ترویج و مشارکت مردمی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه سازمان و همچنین معاون بخش مالی و تنی چند از کارشناسان موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع حضور داشتند. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز