رئیس کمیسیون آموزش مجلس:
معلمی که دنبال شاخص رتبه نباشد، به کارمند تبدیل میشود
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از رتبه بندی معلمی که دنبال شاخص رتبه نباشد، به کارمند تبدیل می شود و دیگر نمی تواند آموزش بدهند.
به گزارش خبرنگارایلنا، "علیرضا منادی سفیدان" رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه همایش تربیت و معلمان آینده و تحلیل از دانشجومعلمان برتر و سرآمد دانشگاه فرهنگیان گفت: مجلس از بودجه دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان به جیب معلمان آورد و حقوق ۸۰۷ هزار معلم بین ۲ و نیم تا ۵ و نیم میلیون زیاد شد.
رئیس کمیسیون آموزش یادآور شد: ۴۷ هزار میلیارد هم برای همسان سازی اساتید خرج شد و ۴۳ هزار میلیارد بودجه نیز برای شرکتهای دانش بنیان که در واقع این پول به نخبگان می رسد و براساس قانون جهش تولید بود که در نظر گرفتیم.
او اظهار کرد: اگر دنبال پول و درآمد هستید، پیشنهاد می کنم قانون جهش تولید را بخوانید؛ اگر از آن آگاه باشید در مسیر دانش بنیانها سود خوبی می برید.
منادی اضافه کرد: قبلا گروه سنی کودکان صفر تا ۶ ساله ها دست بهزیستی بود و ما مهدکودک ها را وارد آموزش و پرورش کردیم و سازمان ملی تعلیم تربیت را شکل دادیم که کار بزرگی بود و این بخش از زنجیره آموزش و پرورش جدا و ناقص بود. تشکیل یک سازمان جدید کار سختی بود. ۱۲ درصد از بودجه را دولت برای کمیسیون آموزش قانون گذاری کرده و در بخشهای مختلف پرداخت می شود.
رئیس کمیسیون آموزش یادآور شد: دانشجومعلم باید همه مقاطع دوران تحصیل را در نظر بگیرد؛ از ۰تا ۶ تا دبیرستان تا دانشگاه و آخر هم دانشجو علمی دارد و این علم را باید به محصول تبدیل کند.
او درمورد موضوع رتبه بندی معلمان افزود: رتبه بندی عنصر رقابت را در جامعه معلمان وارد کرد. حدود ۱۰۰ سال است تحولی در آموزش و پرورش کشور رخ نداده و به جز محتوای کتاب ها بعد از انقلاب، تحولی دیگر رخ نداد.مخالفت های شدیدی برای رتبه بندی وجود داشت. کسانی مقابل رتبه بندی ایستادند که باور کردنی نبود. جمهوری اسلامی امروز پول خرج می کند تا ۵ سال بعد ببینیم نتیجه رتبه بندی خوب بوده یا نه؟ هدف رتبه بندی ارتقای شان معلم و کیفیت آموزش است و باید در زمان نتیجه را بررسی کرد.
او در آخر گفت: توجه کنید که بعد از رتبه بندی معلمی که دنبال شاخص رتبه نباشد، به کارمند تبدیل می شود و دیگر نمی تواند آموزش بدهند.