خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور فراجا:

۹۵ درصد هدف‌گذاری برنامه ششم برای کاهش آمار فوتی‌های تصادفات محقق شده است

۹۵ درصد هدف‌گذاری برنامه ششم برای کاهش آمار فوتی‌های تصادفات محقق شده است
کد خبر : ۱۳۳۵۲۶۳

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور از تحقق ۹۵ درصدی پیش‌بینی کاهش آمار فوتی‌های تصادفات رانندگی در برنامه ششم توسعه خبر داد و خواستار همکاری تمام ۳۲ دستگاه مسئول در این زمینه برای دستیابی به هدف کاهش ۵۰ درصدی تلفات سوانح رانندگی در برنامه هفتم شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هفدهمین همایش سراسری مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با حضور سردار سید کمال هادیان‌فر، رئیس پلیس راهور کشور، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر، داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و شماری از فرماندهان پلیس راهنمایی و رانندگی و مسئولان کشوری و لشکری در سالن همایش‌های پلیس راهور فراجا در شهرک آزمایش برگزار شد.‌

سردار هادیانفر در این همایش ضمن ارائه گزارش از خدمات پلیس راهور در سراسر کشور در سال جاری گفت: تسهیل در ترددها و مدیریت ترافیک اولویت نشست‌های پلیس است، اقدامات بسیار خوبی امسال نسبت به سال قبل رخ داده که البته همچنان باید افزایش یابد.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه ۳۱ درصد کاهش تلفات جاده‌ای پیش‌بینی شده بود که در پنج سال اخیر ۹۵ درصد از این پیش‌بینی محقق شده است. همچنین بنا شده است تا در برنامه هفتم به کاهش ۵۰ درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی دست یابیم که اقدامات برای تحقق آن آغاز شده است.

رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: ۳۲ دستگاه در حوزه کاهش تلفات ناشی از تصادفات رانندگی نقش دارند و مطالبه ما این است که همه این دستگاه‌ها وارد میدان شوند تا بتوانیم به هدف‌گذاری انجام‌شده دست پیدا کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: ۵۱ درصد از جانباختگان تصادفات در همان صحنه تصادف جان خود را از دست می‌دهند، ۶ درصد حین انتقال و ۴۳ درصد در بخش تروما و بیمارستانی فوت می‌کنند که باید برای این بخش تمهیدات ویژه‌ای اتخاذ شود.

هادیان‌فر با بیان این که پلیس راهور در سال جاری بیش از ۷۲ میلیون خدمت به مردم ارائه کرده است، عنوان کرد: در ایام مختلف جمع حاضر به اتفاق هفت دستگاه دیگر به طور شبانه‌روزی در حال انجام وظیفه برای تامین امنیت جاده‌ها و معابر کشور است و کاری که این دستگاه‌ها انجام می دهند در طول سال تعطیل‌بردار نیست. البته همچنان نیاز به هم‌افزایی دستگاه‌ها در حوزه مدیریت ترافیک وجود دارد.

وی در پایان تصریح کرد: تحقق هدف کاهش آمار تلفات تصادفات رانندگی در گرو هم افزایی میان ۳۲ دستگاه دخیل و استفاده از سامانه‌های هوشمند و تجهیزات به‌روز در این زمینه است که البته پلیس در این زمینه گام‌هایی را برداشته است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز