خبرگزاری کار ایران

دهمین همایش و نمایشگاه ملی و سومین همایش بین المللی مدرسه ایرانی معماری ایرانی

دهمین همایش و نمایشگاه ملی و سومین همایش بین المللی مدرسه ایرانی معماری ایرانی
کد خبر : ۱۳۳۲۸۴۱

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: دهمین همایش و نمایشگاه ملی و سومین همایش بین المللی مدرسه ایرانی معماری ایرانی در ۱۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مجید عبداللهی، معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور و دبیر دهمین همایش و نمایشگاه ملی و سومین همایش بین المللی «مدرسه ایرانی معماری ایرانی» گفت: این همایش در ۱۴و۱۵ اسفن جاری در سالن آمفی تئاتر دانشگاه تربیت مدرس برگزار خواهد شد. آثار ارسالی به دبیرخانه نیز پس از داوری، در نمایشگاه جانبی طی روزهای ۱۴ و ۱۵ اسفندماه به نمایش گذاشته می‌شود.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور به اهمیت معماری فضاهای آموزشی در بهبود فرایند یاددهی و یادگیری پرداخت و گفت: سازمان نوسازی مدارس کشور افزون بر توجه به طراحی، ساخت، بازسازی، مقاوم‌سازی و مرمت بسیاری از مدارس برای پاسخگویی به نیازهای کمی؛ توجه ویژه به موضوع کیفیت طراحی مدارس در راستای احیای فرهنگ معماری اسلامی- ایرانی و هویت بخشی به فضاها دارد. 

دبیر همایش مدرسه ایرانی معماری ایرانی به پیشینه برگزاری این همایش از سال ۱۳۸۵ اشاره کرد و گفت: در راستای کیفیت بخشی و هویت بخشی به معماری فضاها، از اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۵ با تشکیل ستاد هویت بخشی، حرکتی نو تحت عنوان «هویت بخشی به فضاهای آموزشی» در عرصه معماری کشور آغاز شده است و در پی آن، مسابقه‌ها و نمایشگاه‌های معماری در زمینه طراحی مدارس با هویت اسلامی- ایرانی و برگزاری نشست‌ها و همایش‌هایی تحت عنوان «مدرسه ایرانی معماری ایرانی» با همکاری دانشگاه‌ها و جمعی از صاحب‌نظران عرصه معماری کشور و شرکت طراحان و مهندسان ادارات کل نوسازی مدارس کشور، مشاوران توانمند داخل و خارج کشور، اساتید و دانشجویان، پیشکسوتان عرصه معماری از سال ۱۳۸۵ آغاز و امسال نیز، دهمین همایش و نمایشگاه مدرسه ایرانی معماری ایرانی را در اسفند ماه ۱۴۰۱ پیش رو داریم. 

عبداللهی گفت: از دستاوردهای برگزاری این همایش‌ها و مسابقات و جمع‌آوری طرح ها، چاپ ۹ جلد کتاب با همین عنوان است که امروزه خیل عظیمی از اساتید، دانشجویان و علاقمندان به فضاهای آموزشی، آن را به عنوان یک مرجع مفید در مراکز علمی مورد استفاده قرار می‌دهند. همچنین جمع آوری طرح‌های با هویت منتج از این مسابقات و در پی آن اجرای ده‌ها طرح عملیاتی با معماری مناسب و با هویت الگوی مناسبی را برای مدرسه سازان و جامعه مهندسی کشور ارائه کرده است. 

وی خاطرنشان کرد: دهمین همایش و نمایشگاه ملی «مدرسه ایرانی معماری ایرانی» و سومین همایش بین المللی، در ۴ بخش طراحی معماری، مدرسه‌های اجراشده، مستندنگاری نقادانه و فراخوان مقالات برگزار می‌شود.

بخش طراحی، در دو سطح حرفه‌ای و دانشجویی برگزار شد که در بخش حرفه ای، سازمان نوسازی مدارس کشور و ادارات کل تابعه با مهندسین مشاور کشور به رقابت می‌پردازند.

در بخش مستندنگاری نقادانه نیز، گوشه‌های موفق و ناموفق فضاهای آموزشی از نگاه بهره برداران (دانش آموزان، معلمان، مربیان و مدیران مدارس) بوده که این بخش برای نخستین بار به مسابقه گذاشته شده است. 

دبیر همایش مدرسه ایرانی معماری ایرانی در پایان از معماران مجرب کشور، استادان، دانشجویان و دانش‌‎آموزان علاقه‌مند دعوت کرد تا در این همایش که در ۱۴ و ۱۵ اسفند ماه برگزار می‌گردد شرکت کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز