خبرگزاری کار ایران

در صحن شورای شهر تهران مطرح شد:

شهرداری هزینه رایگان شدن سرویس دانش‌آموزان استثنایی را بپردازد

شهرداری هزینه رایگان شدن سرویس دانش‌آموزان استثنایی را بپردازد
کد خبر : ۱۳۳۰۴۹۴

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در تذکر امروز خود خواستار پرداخت هزینه سرویس دانش آموزان استثنایی توسط شهرداری تهران و رایگان شدن این سرویس برای خانواده‌ها شد، اما معاون شهردار تهران تاکید کرد که ابتدا باید مدارس مشکلات مربوط به قراردادهای خود با شرکت‌ها را حل کنند و سپس این قراردادها را برای ما بفرستند، تا شهرداری بتواند براساس مبنای مشخصی این مبلغ را پرداخت کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز در جریان برگزاری یکصد و سی‌امین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران، علیرضا نادعلی، سخنگوی شورا در تذکری به مساله لزوم پرداخت هزینه سرویس دانش‌آموزان استثنایی توسط شهرداری پرداخت و گفت: جمعی از مادران دارای کودک استثنایی مقابل شورای اسلامی شهر تهران تجمع کرده‌اند که در زمینه تامین سرویس فرزندان خود و پرداخت هزینه آن به مشکل خورده‌اند. 

وی افزود: طبق صحبت‌های این خانواده‌ها با بنده، متوجه شدم شهرداری تهران به منظور تسهیل رفت‌وآمد فرزندان استثنایی، از گذشته اقداماتی را انجام می‌داده و در دوره جدید نیز این هزینه را تقبل کرده است. به همین منظور، از معاونت منابع انسانی و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری درخواست می‌کنیم به موضوع پرداخت هزینه سرویس دانش‌آموزان استثنایی رسیدگی کنند. 

نادعلی تاکید کرد: این خانواده‌ها می‌گویند شهردار محترم تهران در اول مهرماه تقبل کردند که هزینه سرویس دانش‌آموزان استثنایی را بپردازند و این سرویس برای خانواده‌ها رایگان شود. در دوره محمدباقر قالیباف نیز گویا این‌طور بوده و بعدا تغییر کرده است، اما علیرضا زاکانی این موضوع را پذیرفته‌اند و با توجه به این که خانواده‌ها بخصوص مادران اکنون از رایگان نشدن سرویس دانش آموزان استثنایی ناراحت هستند، بهتر است مدیران شهرداری نماینده‌ای را به جمع این عزیزان بفرستند تا هرچه زودتر مشکل حل شود، زیرا ما به هیچ وجه دوست نداریم مادران ناراحت باشند. 

جلال بهرامی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اما در پاسخ به این تذکر سخنگوی شورای شهر گفت: منابع مالی این اقدام پیش‌بینی شده و در حساب ما جهت پرداخت موجود است، اما براساس مصوبه دولت، مدارس ابتدا باید قرارداد می‌بستند و قرارداد را برای ما می‌فرستادند، بعد ما هزینه مربوطه را پرداخت می‌کردیم. در ذیل توافقی هم که شهرداری تهران در تاریخ اول مهر امسال با آموزش و پرورش انجام داده است، باید این قراردادهای مدارس ذکر می‌شد تا براساس این قراردادها پرداخت‌ها را انجام دهیم، اما اختلافاتی در این زمینه پیش آمد. 

معاون شهردار تهران ادامه داد: یکی از اختلافات این بود که از آموزش و پرورش می‌خواستیم گزارش دهد که چه تعداد دانش‌آموز قرار است از این امکان استفاده کنند، آن‌ها گزارش ندادند و بعد هم گفتیم اشکالی ندارد، حداقل قراردادها را برای ما بفرستید که ببینیم بر چه مبنایی باید هزینه را پرداخت کنیم. اما خود مدارس در قرارداد با شرکت‌ها به مشکل خوردند و مشکلات بعدی بر اثر این اتفاق پیش آمد. 

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: هفته قبل شخصا به تاکسیرانی نامه زدم که از محل اختیارات خود من این مبلغ را به صورت علی‌الحساب پرداخت کنند، اما تاکسیرانی اعلام کرد وقتی قراردادی به دست ما نرسیده است، ما مبنایی برای پرداخت این مبلغ نداریم. همین حالا هم اگر قراردادها برای ما ارسال شود، همین فردا مبلغ را می‌پردازیم. 

وی تصریح کرد: با وجود این که مبلغ درخواست‌شده توسط آموزش و پرورش از منابع پیش‌بینی‌شده توسط شهرداری برای پرداخت هزینه سرویس دانش‌آموزان استثنایی کمتر است، ولی ما حاضریم این مبلغ را از محل‌های دیگر تامین کنیم، اما به خانواده‌ها هم توضیح داده‌ایم که ابتدا مدارس باید قراردادها را ببندند، بعد برای ما ارسال کند تا بعد از آن ما مبلغ را بپردازیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز