خبرگزاری کار ایران

تجمیع ظرفیت‌های منطقه آزاد ماکو و آموزش و پرورش برای رفع مشکلات اساسی

تجمیع ظرفیت‌های منطقه آزاد ماکو و آموزش و پرورش برای رفع مشکلات اساسی
کد خبر : ۱۳۲۳۹۹۰

جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد تجاری با حضور احمد محمودزاده، معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد هاشمی امام جمعه ماکو، حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی امام جمعه شهرستان پلدشت، حسین گروسی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو و بهنام امیریان، معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار شد. 

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، احمد محمودزاده گفت: ظرفیت‌های منطقه و وزارتخانه برای رفع مشکلات اساسی در بستر شوراهای آموزش و پرورش تجمیع می‌شود و هدف از سفر به منطقه تدوین نقشه راه مشترک بین منطقه آزاد و وزارتخانه برای ارتقای نظام آموزش است. 

وی در نشست شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد ماکو افزود: هدف و فلسفه ایجاد مناطق آزاد، اقتصادی و تجاری است ولی اگر به تاریخ نگاه کنیم به نوعی در بیان و سخنان مسئولان تراز اول کشوری به وفور می‌شنویم که تحقق عدالت و پیشرفت اقتصادی بدون نقش آفرینی فرهنگی امکان‌پذیر نیست. 

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی رشد جایگاه اقتصادی کشور را نیازمند نقش آفرینی فرهنگ توصیف کرد و افزود: هر توسعه‌ای بدون فرهنگ معیوب است لذا تقویت مناطق آزاد با پرداختن به مساله تعلیم و تربیت امکان‌پذیر است. 

محمودزاده بیان داشت: درعصر صنعتی و فراصنعتی، آموزش و پرورش مهمترین منبع تامین نیروی انسانی می‌باشد بطوریکه همگان واقفند بزرگترین سرمایه کشور، نیروی انسانی است

وی ادامه داد: نیروی انسانی محصول آموزش و پرورش می‌باشد و آینده کشور درکلاس‌های درس دانش آموزان و معلمان طراحی می‌شود. 

معاون وزیرآموزش و پرورش دربخش دیگری از سخنان خود گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی دستاوردهای عظیمی در حوزه‌های زیرساختی و فرهنگی و تربیتی داشته و همین باعث تشدید دشمنی، دشمنان انقلاب می‌شود. 

محمودزاده گفت: شوراهای آموزش و پرورش نهاد قدرتمند و تصمیم گیر در سطح بومی، محلی و بستر ورود به مسائل آموزشی با استفاده از خرد جمعی است. 

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی از مشارکت ۸ هزار میلیاردی خیرین در احداث مدرسه خبرداد و گفت: ۴۰ هزار خیر در ایجاد زیرساخت‌ها و نوسازی و تجهیز مدارس نقش ایفا کرده‌اند

معاون وزیر آموزش و پرورش خواستار پررنگ شدن نقش خیرین، واقفان، گروه‌های جهادی و مردمی شد و اظهار داشت: در دسترس‌ترین موضوع مردمی‌سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش، همین شوراهای آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز