خبرگزاری کار ایران

تجمیع ظرفیت‌های منطقه آزاد ماکو و آموزش و پرورش برای رفع مشکلات اساسی

تجمیع ظرفیت‌های منطقه آزاد ماکو و آموزش و پرورش برای رفع مشکلات اساسی
کد خبر : ۱۳۲۳۹۹۰

جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد تجاری با حضور احمد محمودزاده، معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد هاشمی امام جمعه ماکو، حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی امام جمعه شهرستان پلدشت، حسین گروسی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو و بهنام امیریان، معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار شد. 

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، احمد محمودزاده گفت: ظرفیت‌های منطقه و وزارتخانه برای رفع مشکلات اساسی در بستر شوراهای آموزش و پرورش تجمیع می‌شود و هدف از سفر به منطقه تدوین نقشه راه مشترک بین منطقه آزاد و وزارتخانه برای ارتقای نظام آموزش است. 

وی در نشست شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد ماکو افزود: هدف و فلسفه ایجاد مناطق آزاد، اقتصادی و تجاری است ولی اگر به تاریخ نگاه کنیم به نوعی در بیان و سخنان مسئولان تراز اول کشوری به وفور می‌شنویم که تحقق عدالت و پیشرفت اقتصادی بدون نقش آفرینی فرهنگی امکان‌پذیر نیست. 

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی رشد جایگاه اقتصادی کشور را نیازمند نقش آفرینی فرهنگ توصیف کرد و افزود: هر توسعه‌ای بدون فرهنگ معیوب است لذا تقویت مناطق آزاد با پرداختن به مساله تعلیم و تربیت امکان‌پذیر است. 

محمودزاده بیان داشت: درعصر صنعتی و فراصنعتی، آموزش و پرورش مهمترین منبع تامین نیروی انسانی می‌باشد بطوریکه همگان واقفند بزرگترین سرمایه کشور، نیروی انسانی است

وی ادامه داد: نیروی انسانی محصول آموزش و پرورش می‌باشد و آینده کشور درکلاس‌های درس دانش آموزان و معلمان طراحی می‌شود. 

معاون وزیرآموزش و پرورش دربخش دیگری از سخنان خود گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی دستاوردهای عظیمی در حوزه‌های زیرساختی و فرهنگی و تربیتی داشته و همین باعث تشدید دشمنی، دشمنان انقلاب می‌شود. 

محمودزاده گفت: شوراهای آموزش و پرورش نهاد قدرتمند و تصمیم گیر در سطح بومی، محلی و بستر ورود به مسائل آموزشی با استفاده از خرد جمعی است. 

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی از مشارکت ۸ هزار میلیاردی خیرین در احداث مدرسه خبرداد و گفت: ۴۰ هزار خیر در ایجاد زیرساخت‌ها و نوسازی و تجهیز مدارس نقش ایفا کرده‌اند

معاون وزیر آموزش و پرورش خواستار پررنگ شدن نقش خیرین، واقفان، گروه‌های جهادی و مردمی شد و اظهار داشت: در دسترس‌ترین موضوع مردمی‌سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش، همین شوراهای آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز