خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

واکنش عضو شورا به استفاده از کودکان برای پاکبانی/ لزوم قطع همکاری شهرداری تهران با پیمانکاران متخلف

واکنش عضو شورا به استفاده از کودکان برای پاکبانی/ لزوم قطع همکاری شهرداری تهران با پیمانکاران متخلف
کد خبر : ۱۳۲۳۶۹۱

عضو شورای شهر تهران درباره استفاده برخی از پیمانکاران شهرداری از کودکان برای پاکبانی در برخی از مناطق تهران واکنش نشان داد.

«ناصر امانی» عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره استفاده پیمانکاران شهرداری تهران از کودکان برای پاکبانی در برخی از مناطق شهری تهران گفت: من هم فیلم‌هایی که در این زمینه در فضای مجازی منتشر شده است را دیده‌ام، اما باید مشخص شود که این کودکان توسط چه پیمانکاری به کار گرفته شده‌اند.

وی ادامه داد: در واقع باید محرز شود که آیا پیمانکار با این فرد قرارداد بسته است و از او به عنوان نیروی کار استفاده می‌کند یا خیر؟ البته من نمی‌خواهم شهرداری را تبرئه کنم، اما این موضوع باید اثبات شود؛ چون اگر اثبات نشود ما صرفا در قالب یک تذکر کلی در صحن شورا می‌توانیم به شهرداری تذکر دهیم.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در چنین صورتی ما می‌توانیم در قالب یک تذکر کلی به شهرداری تذکر دهیم که استفاده از کودکان در فعالیت‌های سخت و زیان‌آور براساس قانون کار ممنوع است و این در قانون مشخص شده است و پیمانکاران شهرداری هم حق ندارند به هیچ عنوان از کودکان استفاده کنند و اگر یک مورد هم تخلف کنند، باید با پیمانکار برخورد شود.

امانی درباره برخورد با پیمانکاران به صورت موردی گفت: اگر به صورت مصداقی مشخص شود که یک پیمانکار از کودکان استفاده می‌کند، ما هم راحت‌تر می‌توانیم به شهرداری در این خصوص تذکر دهیم. من دو مورد اخیری که در فضای مجازی منتشر شده است را به صورت کامل دیده‌ام، اما مشخص نیست که در کدام منطقه است. با توجه به اینکه مناطق شهری برای موضوعاتی مانند جمع‌آوری زباله، رفت و روب، فضای سبز و ... با پیمانکاران مختلفی قرار داد می‌بندند، بنابراین باید مشخص شود که این کودک در کدام بخش و با چه پیمانکاری قرارداد بسته است.

وی ادامه داد: حتما دوباره روز یکشنبه در صحن شورا به شهرداری در این زمینه تذکر می‌دهیم و حتما از شهرداری می‌خواهیم در قبال گزارش‌هایی که در رسانه‌ها در این خصوص منتشر می‌شود پاسخگو باشد که آیا اصلا این موارد مربوط به پیمانکاران شهرداری است و در چنین صورتی آیا با پیمانکار شهرداری برخورد کرده است؟

او در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری وظیفه دارد با پیمانکاری که از کودک استفاده می‌کند قطع همکاری کند؟ گفت: این موضوع بستگی به مواد پیمان منعقد شده با پیمانکار دارد. اگر در قرارداده آمده باشد که چنانچه پیمانکار موارد مربوط به قانون را نقض کرده باشد، قرارداد لغو می‌شود. قطعا باید قرارداد با پیمانکار متخلف کنسل شود، اما اگر در متن قرارداد آمده باشد که صرفا پیمانکار جریمه شود، لغو قراردادی صورت نمی‌گیرد و نوع این برخورد به متن قرارداد بستگی دارد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه در حوزه زباله‌گردی برخورد قاطعی از سوی شهرداری با پیمانکاران متخلف صورت نگرفته و همچنان شاهد استفاده از کودکان در حوزه زباله‌گردی هستیم آیا شورا در این زمینه ورود می‌کند؟ ادامه داد: ما می‌توانیم در شورا به شهرداری تهران پیشنهاد دهیم که یک ماده به قرارداد این پیمانکاران اضافه شود که اگر یک مورد هم استفاده از کودکان توسط پیمانکار مشاهده شد، کل قرارداد با پیمانکار نقض می‌شود. من در هفته آینده مجددا این موضوع را در شورا پیگیری می‌کنم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز