یک مقام مسئول در شهرداری تهران:
۳۵ درصد چراغهای چشمکزن شهر اضافی هستند
مدیرکل حملونقل عمومی و امور مناطق معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره طرح نوسازی چراغهای راهنمایی و رانندگی، کاهش و حذف زوائد تجهیزات ترافیکی شهر و تفویض اختیارات به مناطق ۲۲ گانه، توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شهر، مهدی گلشنی ضمن اشاره به تشکیل «مدیریت ستاد بارش» در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، توضیح داد: سه هدف در این مدیریت بارش باران و برف دنبال میشود؛ ارتقاء ایمنی معابر به هنگام بارش، ارتقاء عملکردی سرویسهای حمل و نقل عمومی و کاهش گرههای ترافیکی.
مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه تأکید کرد: به منظور دسترسی به این سه هدف، در سه مقطع پیش از بارش، حین بارش و پس از بارش اقداماتی انجام میشود. تلاش شده تا با تشکیل این ستاد، وضعیت در فصول بارانی مطلوبتر از سال گذشته باشد.
گلشنی درباره دیگر اقدامات اجرایی معاونت طی سه ماه، بیان کرد: یکی از اهدافی که معاون جدید حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران روی آن تأکید دارد، جمع آوری عناصر و زوائد ترافیکی سطح شهر است. باید تا حد ممکن علائم عمودی، گاردریل و نردههای اضافی سطح شهر که تاثیری بر ایمنی و تردد ندارد را جمع آوری کنیم.
وی با بیان اینکه در تعدادی از بزرگراهها و معابر، گاردریل و نردههای اضافی نصب شده است که هیچ تأثیری ندارند، افزود: این موارد اضافه نیازمند نگهداری هستند که این نگهداری هم هزینه اضافی دربردارد. برهمین اساس معاون شهردار تهران تأکید کرده است تا حد ممکن، موارد زائد و همچنین مواردی که تأثیری در عملکرد ایمنی معبر ندارند، حذف شوند.
مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره اجرای این طرح گفت: قرار است که با همکاری پلیس راهور از طریق مناطق ۲۲ گانه، این طرح انجام شود.
گلشنی در ادامه سخنان خود به چراغهای اضافی چشمک زن راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و گفت: حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد چراغهای چشمک زن سطح شهر زائد هستند. این موارد زائد درحال شناسایی هستند تا جمع آوری شوند.
وی با بیان اینکه هزینه نگهداری چراغهای راهنمایی و رانندگی بسیار بالاست، اضافه کرد: باتری چراغهای چشمک زنی که سرقت میشود هزینه مازادی بر شهرداری و شهروندان تحمیل میکند؛ با جمع آوری موارد زائد، در هزینههای نگهداری شهر صرفه جویی میشود.
مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه بیان کرد: از جمله اقداماتی که طی دو هفته گذشته انجام شده، تفویض اختیارات به معاونین ترافیک مناطق است؛ برای مثال اختیاراتی از سمت سازمان تاکسیرانی یا در حوزه چراغهای راهنمایی و رانندگی و ... به مناطق داده شده است. نتیجه این تفویض اختیارات، سرعت گرفتن فعالیتها و اقدامات است. انتظار میرود که در سه ماهه پایانی امسال عملکرد موثر و مطلوبتری نسبت به باقی ایام سال داشت باشیم.
گلشنی درباره نصب تابلوهای راهنمای مسیر در بزرگراهها و معابر، گفت: کاستیهای نصب علائم عمودی، گاردریل و دیگر موارد در نقاط دیگر شهر سرجای خود است و این موضوع تداخلی با حذف زوائد تجهیزات ترافیکی ندارد؛ باید تابلوهای راهنمای مسیر در بزرگراههای سطح شهر تکمیل و اضافه شود. سازمان ترافیک مسئولیت نگهداشت بزرگراههای سطح شهر را برعهده دارد و خرید و نصب این تابلوها در برنامه کاری سازمان قرار گرفته است.