خبرگزاری کار ایران

پیام تبریک وزیر کشور به هموطنان مسیحی به مناسبت آغاز سال جدید میلادی

پیام تبریک وزیر کشور به هموطنان مسیحی به مناسبت آغاز سال جدید میلادی
کد خبر : ۱۳۱۶۱۲۶

وزیر کشور با صدور پیامی، سال جدید میلادی را به هموطنان ارامنه، آشوری و کلدانی تبریک گفت و افزود: جهان امروز نیازمند همدلی، همگرایی، همبستگی و پیوند دوستی میان ملت ها و پیروان تمام ادیان توحیدی است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، متن پیام احمد وحیدی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اذ قَالَتِ المَلَائِکَهُ یَا مَریَمُ إِنَّ اللهَ یُبَشّرُکِ بِکَلِمَهِ مُنهُ اسمُهُ المَسیحُ عِیسُی ابنُ مَریمَ وَجِیها فِی الدُّنیا وَالاخِرَهِ وَ مِنَ المُقَّرَّبِین

( قرآن کریم، آل عمران: ۴۵)

فرا رسیدن میلاد فرخنده و مبارک حضرت عیسی مسیح(ع)، پیام­آور محبت، انسانیت و مهروزی، همچنین آغاز سال نو میلادی ۲۰۲۳ را به جامعه مسیحیان عزیز ایرانی از جمله: ارامنه، آشوری و کلدانی، صمیمانه تبریک می­ گویم.

تمام ادیان آسمانی آمده ­اند تا بشر را از جهل، خشونت، تعصب، ظلم و بی عدالتی به سوی مکارم اخلاق، ارزشهای انسانی، نیکی و عدالت در روابط اجتماعی دعوت نمایند. حضرت روح اله عیسی مسیح(ع) که از دامان مطهر حضرت مریم مقدس(ع) برخاست تا بشارت دهنده ظهور حضرت احمد(ص) باشد، همچون تمام پیام ­آوران الهی؛ منادی مهرورزی، عدالت و صلح برای جهان بود.

جهان امروز نیازمند همدلی، همگرایی، همبستگی و پیوند دوستی میان ملت ها و پیروان تمام ادیان توحیدی است. همچنان که در جمهوری اسلامی ایران، هموطنان پیرو ادیان الهی برخوردار از کرامت انسانی در همزیستی مسالمت ­آمیز حیات فردی و اجتماعی خویش را داشته که این خود مبتنی بر آموزه­ های وحیانی و باورهای اصیل فرهنگ ایرانی-اسلامی است. همین برادری و همدلی میان اقلیت­های دینی و تمامی آحاد ملت است که امروز برای نظام سلطه و ناقضان اصلی حقوق بشر، رشک برانگیز و موجب عصبانیت شده است.

با یاد و پاسداشت مقام والای شهیدان اقلیت های دینی به ویژه جامعه مسیحی در دوران دفاع مقدس، ضمن آرزوی سالی سرشار از سعادت، از خداوند متعال برای تمام ایرانیان عزیز مسیحی از ارامنه تا آشوریان و کلدانیان سلامتی توام با بهروزی را مسألت و امیدوارم این ایام مبارک با افزایش معرفت بشری حلقه­ ای جهت اعتصام به حبل الله باشد.

 احمد وحیدی

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز