رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی:
پیگیری بیش از ۸۵۰۰ گزارش ویژه مردمی در سامانه ۱۳۷ پلاس / شناسایی ۷۰ فقره تخلف عوامل شهرداری تهران
رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی ۱۳۷ پلاس، با اشاره به پیگیری بیش از ۸ هزار و پانصد گزارش ویژه مردمی در سامانه ۱۳۷ پلاس، گفت: از این تعداد، تخلف ۷۰ نفر از عوامل شهرداری شناسایی و تایید شده و بیش از ۱۰۰ پرونده تخلفاتی نیز در حال رسیدگی است.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی شهرداری تهران، رضا ناصری سرای گفت: در بازه زمانی ۸ ماهه امسال بیش از ۸ هزار وپانصد فقره پیام مردمی بعد از رسیدگی از سوی حوزههای اجرایی و بازخوردسنجی، با رویکرد کنترل و نظارت ستادی مورد بررسی سیستمی و بازدید میدانی قرار گرفته است که ماحصل آن احصای بیش از ۲۰ هزار مترمربع تخلف ساختمانی و استیفای حقوق مالی شهرداری بوده است.
وی همچنین از شناسایی و تایید تخلفات ۷۰ نفر از عوامل شهرداری بر اساس گزارشهای مردمی به سامانه ۱۳۷ پلاس در طی ۸ ماهه جاری خبر داد و افزود: علاوه بر آن، بیش از ۱۰۰ پرونده تخلفاتی دیگر، بعد از تشخیص اولیه در حوزه نظارت و رسیدگی سامانه برای تایید و رسیدگی نهایی در دستور کار واحدهای بازرسی مناطق ۲۲ گانه و دستگاه نظارتی قرار گرفته و تا حصول نتیجه و برخورد باتمام عوامل متخلف، حسب ضوابط پیگیری و اقدام خواهد شد.
ناصری سرای هدف از کنترل و نظارت بر فرایندهای رسیدگی را افزایش اثربخشیها، اعتمادسازی و تلاش برای ایجاد رضایتمندی عمومی از یکسو و احقاق حقوق شهرداری، حرکت در مسیر ارتقای سلامت اداری و ناامنسازی فضا برای افراد متخلف از سوی دیگرعنوان کرد.
رئیس سامانه ۱۳۷ پلاس مهمترین اولویتهای این سامانه در نظارت بر رسیدگی به پیامهای مردمی را نیز مورد اشاره قرار داد: تاخیر در پاسخگویی و پاسخ غیرکارشناسی و خلاف واقع به پیامهای مردمی، عدم پایش و کنترل کیفی تخلفات ساختمانی و عدم اقدام قانونی و بهموقع در مواجهه با موضوعات شهری از سوی واحدهای رسیدگی کننده که موجب نارضایتی و گلایهمندی شهروندانمیشود از جمله مواردی است که غیر قابل پذیرش بوده و اینگونه مصادیق قصور و تخلفات فردی، بیش از پیش و با دقت و کنترل بیشتر شده و با افراد خاطی نیز برخوردی بازدارنده انجام خواهد شد.