خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان ثبت احوال کشور در گفت‌وگو با ایلنا:

با سامانه سهیم، خدمات ثبت احوال الکترونیکی ارائه می‌شود

با سامانه سهیم، خدمات ثبت احوال الکترونیکی ارائه می‌شود
کد خبر : ۱۳۰۲۷۹۱

معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: ۹ خدمت مهم این سازمان در سامانه هویت یکتای ایرانیان (سهیم) به صورت الکترونیک به شهروندان ارائه می‌شود.

«هاشم کارگر» معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به راه‌اندازی سامانه سهیم، اظهارکرد: این سامانه به عنوان پنجره واحد ارائه خدمات سازمان ثبت احوال در شهریورماه ۱۴۰۱ وهمزمان با هفته دولت با حضور وزیر محترم کشور گشایش یافت و شهروندان می‌توانند با مراجعه به نشانی sahim. sabteahval. ir، از خدمات غیر حضوری می‌توان بهره‌مند شوند.

معاون وزیر کشور در ادامه با اشاره به خدمات سامانه سهیم، افزود: در این درگاه ۹ خدمت شامل پایگاه اطلاعات خانواده، ثبت نام کارت هوشمند ملی، ثبت تغییر نشانی، درخواست تغییر نام، درخواست گواهی تجرد، مدارک پیداشده، ثبت شکایات، اخبار واطلاعات و قوانین ومقررات است.

وی ادامه داد: از اهداف راه اندازی این درگاه می‌توان تعامل دو طرفه و دوسویه با مردم، کاهش مراجعات، ارائه خدمات امن و راحت، تسریع در ارائه خدمات، افزایش کیفیت کمی و کیفی، ارائه خدمات گسترده به عموم مردم، ارائه خدمات به صورت غیرحضوری، سرعت در ارائه خدمات در کمترین زمان ممکن، تعامل بیشتر، افزایش امنیت در ارائه خدمات، کاهش هزینه و مقابله با مفاسد حضوری را نام برد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه اطلاعات شهروندان از طریق این درگاه به روز شده و خدمات امن و راحت در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت و هرگونه ویرایش و افزودن اطلاعات در این درگاه به صورت رایگان بوده و مردم می‌توانند در کمترین زمان اطلاعات خود را ثبت کنند، اظهارکرد: تمام افراد برای ورود به این درگاه الکترونیکی باید ابتدا در سامانه هویت دیجیتال ایرانیان (هدا) ثبت نام کنند تا بتوانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: نکته مهم دیگر در خصوص درگاه خدمات الکترونیک سازمان ثبت احوال کشور (سهیم) این است که این درگاه دارای صفحه راهنما و شماره پشتیبانی است تا افراد بتوانند به راحتی از این درگاه استفاده کنند.

کارگر با اشاره به نسخه اول درگاه خدمات الکترونیکی و غیرحضوری سامانه سهیم و مبتنی بر تلفن همراه، افزود: همچنین در این سامانه آخرین اطلاعات موجود والدین، فرزندان و همسر هرشخص ایرانی نمایش داده می‌شود.

وی ادامه داد: راه اندازی این سامانه در راستای اجرای تکالیف قانونی و با هدف تحقق سند «نظام هویت معتبر در فضای مجازی» و مصوبه کمیسیون عالی امنیت فضای مجازی مورخ ۱۳۹۹/۵/۲ با موضوع «نگاشت نهادی»، به عنوان تأمین کننده اصلی شناسه معتبر برای اتباع داخلی و خانواده‌های ایرانی تعیین گردیده است.

معاون وزیر کشور گفت: به دلیل آنکه پایگاه اطلاعات خانواده در حال تکمیل است و در آینده دستگاه‌های اجرایی خدمات را مبتنی بر اطلاعات خانواده ارائه می‌دهند، شهروندان می‌توانند اطلاعات مرتبط با خود را در همین سامانه مشاهده و سپس برحسب مورد، نسبت به تأیید، ویرایش، اضافه یا حذف اطلاعات اقدام کنند.

معاون وزیر کشور افزود: سازمان ثبت احوال کشور به دنبال هوشمندسازی و اقدامات به صورت الکترونیکی بوده و حرکت به سمت هوشمندسازی مهمترین اولویت این سازمان است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز