وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:
«تربیت معلم قرآن و عربی» حلقه مفقوده در آموزش و پرورش
![«تربیت معلم قرآن و عربی» حلقه مفقوده در آموزش و پرورش](https://cdn.ilna.ir/thumbnail/QIXdjpiVLmWF/YdHYY4gWkVxziNocTLLHoQVar3TrxmvO0e6SENMutiBXz7JNO2nT2KLgCR9h7O_-yMtFV2AKWHv4l_4LeI27Qq4xQIoDjB_gIQDHEiqNepRBeBVXNnV0ppBSrQzhGDEQ7otfNPZWXfo,/%DB%8C%D9%88%D8%B3%D9%81+%D9%86%D9%88%D8%B1%DB%8C+%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1+%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4+%D9%88+%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%B1%D8%B4.jpg)
وزیر آموزش و پرورش در دیدار با مدیر حوزه های علمیه گفت: خانواده مهم ترین ارکان تعلیم و تربیت است، لذا دستگاه تعلیم و تربیت باید تمرکز بیشتری به این رکن داشته باشد.
به گزارش ایلنا، یوسف نوری در دیدار آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه، اظهار کرد: نهاد تعلیم و تربیت ارکان متعددی دارد که مهترین آن خانواده است، نظام، تعلیم و تربیت باید خانواده را در برنامههای خود مشارکت بیشتری دهد، لذا از حوزههای علمیه میخواهیم با کمک به نهاد تعلیم و تربیت برنامهای برای فعالتر شدن خانواده طراحی کند تا به صورت آیین نامه اجرایی ابلاغ شود.
وی افزود: باید به این باور برسیم که خانواده میتواند نقش مهمی در کمک به نظام تعلیم و تربیت ایفا کند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان برنامههای سه گانه طراحی شده برای رسیدن به این هدف اظهار کرد: سه برنامه؛ اضطراری، کوتاه مدت و میان مدت را طراحی کردهایم تا در این برنامهها نزدیکی بیشتر اولیا و مربیان و مدرسه را داشته باشیم.
وی با بیان اینکه آموزش وپرورش ۴۰ هزار مربی پرورشی دارد، اظهار کرد: تربیت نیروی مشترک یکی از نیازهای آموزش و پرورش است که امیدواریم با همکاری حوزههای علمیه این هدف، تحقق یابد.
عضو کابینه دولت مردمی ادامه داد: در گذشته تربیت معلم قرآن و عربی کلا با قم بود که امروز این حلقه مفقوده وجود دارد، لذا امیدوارم در این عرصه نسبت به کاستیهایی که وزارت آموزش و پرورش دارد به ویژه نهاد خانواده بیش از پیش توجه شود.