معاون آموزش متوسطه مطرح کرد:
شرکت ۲۰ درصد دانشآموزان متوسطه در طرح «جبران افت یادگیری»
معاون آموزش متوسطه در مورد طرح «جبران افت یادگیری» گفت: بعد از آموزش حضوری باید برای تثبیت یادگیری در دانش آموزان برنامهریزی ویژهتری انجام میدادیم.
به گزارش ایلنا، محمد مهدی کاظمی در برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت وگو در مورد طرح «جبران افت یادگیری» اظهارکرد: بعد از آموزش حضوری باید برای تثبیت یادگیری در دانش آموزان برنامهریزی ویژهتری انجام میدادیم.
او افزود: با مجوز ستاد ملی کرونا اعتباری پیش بینی شد تا برای دانش آموزانی که حد نصاب نمره قبولی را در دوره متوسطه و در برخی دروس را کسب نکردهاند، یک برنامه جبران افت تحصیلی، تثبیت و تعمیق یادگیری داشته باشیم.
معاون آموزش متوسطه ادامه داد: گروه دومی از دانش آموزان نیز هستند که نمره قبولی را کسب کردهاند اما نمره پایینی داشتند، این دانش آموزان بنابر نظر مدیر و شورای مدرسه، ضرورت دارد که برای یادگیری بیشتر دوره جبران افت را بگذرانند به همین منظور برای ایجاد انگیزه درآنها مصوبهای از شورای عالی آموزش و پرورش گرفتیم تا نمره بالاتر جایگزین نمره قبلی شود.
او از مشارکت ۲۰ درصدی دانش آموزان در این طرح خبرداد و گفت: شرکت در این طرح برای دانش آموزان مدارس دولتی رایگان است و مدارس غیردولتی هم میتوانند برای خودشان این طرح را اجرایی کنند.
کاظمی درس خواندن در فضای مجازی، عدم رفع اشکال، عدم ارتباط مستقیم با معلم، مسائل اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی و همچنین روش تدریس را به عنوان مهمترین عوامل افت یادگیری دانش آموزان برشمرد و گفت: مدارس در این طرح عملکرد دانش آموزان را رصد و پایش میکنند.
به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزشوپرورش، کاظمی در پایان گفت: آموزش وپرورش به عنوان سیاستگذار در حوزه آموزشی برایعدم اختلال در برنامه یادگیری دانش آموزان برنامه ریزی کرده است و رصدهای مختلفی را نیز انجام میدهد.