سرپرست دانشگاه فرهنگیان مطرح کرد:
شکاف اداراکی معلمان با دانش آموزان بزرگترین خطر آینده است
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر اهمیت استفاده از شیوه های نوین آموزشی و تربیت معلم روزآمد، عنوان کرد: رویکرد آموزشی آمیخته در آینده رویکرد آموزشی دانشگاه فرهنگیان خواهد بود.
وی استفاده شایسته از فرصت های موجود، فرصت سازی و تبدیل تهدید به فرصت را تکلیفی برای دانشجو معلمان دانست و افزود: همه گیری ویروس کرونا در ابتدا تهدید و چالشی برای نظام آموزشی سراسر جهان بود، اما اکنون با تبدیل آموزش مجازی به یک روند می توان با بهره برداری از آن در شیوه تدریس آمیخته آن را به عنوان فرصتی برای آموزش شناخت.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان، در ادامه با بیان اینکه در آموزش آمیخته، کلاس محلی برای یادگیری خواهد بود، تصریح کرد: در این نوع تدریس بخش قابل توجهی از آموزش خارج از کلاس اتفاق میافتد و محتوا پیش از کلاس عرضه و یادگیری، بحث و مباحثه جایگزین آن در کلاس درس میشود.
وی وجود شکاف اداراکی معلمان فعلی با دانش آموزان را بزرگترین خطر آینده عنوان و اظهار کرد: معلمان باید علاوه بر دانستن، مهارت ورزیدن و به کار بستن ابزار های نوین را نیز داشته باشند.
صحرایی، کسب مهارت سواد رسانه ای و سواد دیجیتال برای دانشجو معلمان را ضروری دانست و افزود: تربیت معلم با دانش و مهارت حرفه ای معلمی به معنای واقعی و متناسب با نسل دانش آموزان از برنامه های این دانشگاه است.
وی از زمینه سازی برای راه اندازی «سیستم اشتراک گذاری دیجیتال دانش» برای معلمان خبر داد و اظهار کرد: علاوه بر تربیت دانشجو معلمان تراز انقلاب اسلامی، توانمند سازی و روزآمد کردن معلمان حال حاضر رسالتی مهم است که در این خصوص می بایست برنامه های ویژه، متناسب با نیاز امروز داشته باشیم.
صحرایی در پایان خاطر نشان کرد: در این دانشگاه ارتقای کمیت توامان با ارتقای کیفیت پیگیری خواهد شد.