خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از جلسه امروز شورای شهر؛

انتقاد از ضرب و شتم نیروهای شهرداری در ماجرای قطع ۲۰۰ درخت/ حقوق نیروهای شرکتی سالن تطهیر بهشت زهرا نصف نیروهای رسمی است

انتقاد از ضرب و شتم نیروهای شهرداری در ماجرای قطع ۲۰۰ درخت/ حقوق نیروهای شرکتی سالن تطهیر بهشت زهرا نصف نیروهای رسمی است
کد خبر : ۱۲۱۴۹۲۵

عضو شورای شهر تهران از ضرب و شتم نیروهای شهرداری در ماجرای قطع ۲۰۰ درخت انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلسه امروز شورای شهر تهران با محوریت سه موضوع بهشت زهرا(س)، قطع درختان و ماجرای بیماری مهدی چمران  آغاز شد.ابتدا ناصر امانی در تذکر خود با اشاره به قطع درختان در موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران و ضرب و شتم نیروهای شهرداری از شورا خواست که واکنش یکپارچه به حادثه ضرب و شتم ماموران شهرداری در سازمان ژئوفیزیک نشان دادند.

او ادامه داد: یک از عوامل سازمان مربوطه می‌خواست از یک ارتفاعی مامور شهرداری را پرت کند و از گاز اشک‌آور برعلیه مأموران استفاده شده و لباس آنها نیز پاره شده است.شهرداری آنقدر ذلیل نشده که مأمورانش چنین بلایی برسرشان بیاید.

امانی گفت که قرار بود درختان در فصل مناسب جابجا شوند نه فصل بهار که منجر به خشک شدن آنها می شود.

امانی در بخش دیگری از تذکر خود به تامین ۲۰ ون مخصوص معلولان اشاره کرد و گفت: در دوره گذشته برای تولید و آماده کردن ۲۰ دستگاه ون مخصوص حمل و نقل معلولان با یک شرکت قرارداد بسته بودند و مبلغی نیز پرداخت کرده بودند اما شرکت مربوطه به تعهد خود عمل نکرده بود. در این دوره ضمن این که مبلغ کامل پرداخت شد، پیگیری کردند و این ۲۰ دستگاه ون را تحویل گرفتند. من به خاطر یک دستگاه تشکر نکردم. ۲۰ دستگاه تحویل گرفتند که ۱۹ دستگاه در حال شماره گذاری و تجهیز است و یک نمونه را آوردند در جمعی که معلولین عزیز جنوب شهر و شهرری حضور داشتند و از آن رونمایی کردند. انشاالله ظرف یک ماه آینده این ون ها وارد مدار خدمت برای معلولین عزیز می شوند.

احمد صادقی نیز در تذکر خود با اشاره به موضوع قطع درختان و ضرب و شتم نیروهای شهرداری توسط دانشگاه تهران خواستار پاسخگویی ریاست دانشگاه تهران شد.

او تاکید کرد که شورای شهر باید بر اساس قانون و الزامات قانونی شخص رییس دانشگاه تهران را به صحن شورا دعوت کنند. او گفت: از وی پاسخ بخواهند که به چه جهت درختان را قطع کرده اند و به چه حقی با نیروهای خدوم شهرداری تهران برخود داشته و آنان را ضرب و شتم کرده اند.

در ادامه جلسه امروز حبیب کاشانی بخشی از تذکر خود را به گزارش روز گذشته صدا و سیما درخصوص بیماری رئیس شورای شهر اختصاص داد و گفت: فیلم چند دقیقه ای که به نظرم سنگ بنای غلطی بود را تهیه کردند که نشان می داد آقای چمران در ۲۴۳ روز گذشته سه بار مریض شده است. در این مدت صدها میلیون آدم دچار این بیماری شدند و این ربطی به سن و سال ندارد.

او ادامه داد: همه ما شهادت می دهیم که آقای چمران از هفت صبح تا ۱۱ شب کار می کنند. ساعت کار قانونی شورا در ماه دو روز علنی است که این تیم جدید فرض را بر این می گذارد که از دوره قبل عقب ماندگی است و ۸ جلسه برگزار می کنیم. این گزارش غلطی است.

کاشانی تاکید کرد که گزارشی اینچنینی مقداری بی اخلاقی است و تسری آن به مردم نیز غلط است.

 پرویز سروری نیز در واکنش به صحبت های کاشانی با تاکید بر اینکه واقعیت امر این است که آقای چمران در این دوره از مدیریت شورای شهر تهران قصد نامزد شدن را نداشته، گفت: بنا بر تأکید دوستان و دلسوزان و اصرار آنها در نهایت آقای چمران پا به عرصه انتخابات شوراها گذاشت و این درحالی است که حضور آقای چمران در شورا بسیار مغتنم است و حضور یک ساعت ایشان به اندازه 24 ساعت بنده برابری می‌کند.

وی با بیان اینکه رئیس شورای شهر تهران بانک تجربه و توانایی شورایی است، ادامه داد: افتخار می‌کنیم که ما نقش شاگردی آقای چمران را داریم و در ادوار گذشته نیز ما بارها به آقای چمران اصرار داشتیم که حجم کار خود را کمتر کند اما آقای چمران بنا بر عقیده خود همیشه تلاش و کوشش را سرلوحه کار خود قرار داده و در این دوره نیز مانند گذشته حضور فعالی در شورا داشته و دارد و در واقع معتقدیم که رئیس شورای شهر تهران یک ظرفیت ملی است و باید حفظ و صیانت شود.

مهدی پیرهادی نیز در واکنش به این صحبت ها گفت: از آقای چمران در ۶ ماه گذشته بارها مشورت گرفتیم که در تصمیم گیری های مهم باعث تغییر مسیر حرکت ما شد و حضور ایشان به عنوان استاد و پیشکسوت که سال های سال است در این حوزه فعالیت می کنند باعث خیر و برکت است و به خاطر خدماتی که انجام دادند تشکر می کنم و امیدواریم با شفای عاجل در صحت حاضر شوند.

او گفت: حتی حضور اندک ایشان باعث نمی شود که ما از مشورت ها و راهنمایی هایی که در این مدت داشتند محروم شویم. ایشان اثربخشی بالایی دارند و بنده از ایشان درس های زیادی گرفتم.

ناصر امانی همچنین در بخش دیگری از جلسه امروز نطق پیش از دستور خود را در خصوص سازمان بهشت زهرا مطرح کرد و گفت: سازمان بهشت زهرا با ویژگی های منحصر به فرد خود تنها آرامستان قانونی و فعال و متمرکز تهران در ۵۰ سال گذشته است که روزانه بدون احتساب جانباختگان کرونا پذیرای ۲۰۰ متوفی است.

او ادامه داد: افزایش تعداد متوفیان فشار زیادی به پرسنل سالن های تطهیر از نظر ذهنی وارد می کند و در حال حاضر اکثر کارکنان این بخش از درد مفصلی رنج می برند که برای خانم های بالای ۵۰ سال و با سابقه کار مستمر ۱۵ سال مشاهده می شود.

امانی گفت: در گذشته مجوز جذب ۴۵ خانم صادر شده که تاکنون عملیاتی نشده است و باید نسبت به اجرای این مصوبه اقدام شود.

او با تاکید بر اینکه کارکنان این بخش نیازمند توجه ویژه هستند گفت: باید هر چند وقت از این محیط فاصله بگیرند و مشاهدات تلخ انباشته در این محل را به فراموشی بسپارند.

امانی ادامه داد:۶۰ نفر از کارکنان بخش تطهیر نیروهای شرکتی هستند و حقوق آنها یک دوم نیروهای رسمی است و این تبعیض باید برطرف شود.

امانی گفت: حل مشکل مسکن یکی از درخواست های کارکنان بهشت زهرا است که اکثر آنها از شهرهای اطراف تهران هستند و می گویند همچنان مستاجر هستند در حالی که مشکلات کارکنان شهرهای اطراف با شغل مشابه مسکن خود را دریافت کرده اند.

او گفت: رییس محترم جمهور برای اولین بار در ایام کرونا با کارکنان بخش تطهیر دیدار و از آنها دلجویی کردند اما قولی به کارکنان دادند که تاکنون عملیاتی نشده است و ظاهراً مدیران شهری نیز پیگیر این وعده نشده اند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز