خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

شروط تخفیف صد درصدی عوارض ورود به طرح ترافیک برای وانت بارها/عدم تمایل صاحبانِ وانت بار برای استقرار در معابر تعیین شده از سوی شهرداری

شروط تخفیف صد درصدی عوارض ورود به طرح ترافیک برای وانت بارها/عدم تمایل صاحبانِ وانت بار برای استقرار در معابر تعیین شده از سوی شهرداری
کد خبر : ۱۲۱۲۵۷۷

معاون ساماندهی حمل و نقل بار و کالای شهرداری تهران گفت: وانت بارهای پلاک عمومی که زیر سه و نیم تن هستند به شرطی که در سامانه شهرداری ثبت نام کنند و پروانه فعالیت ناوگان و پروانه اشتغال راننده را اخذ و «باربرگ» را نیز دریافت کنند مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی می‌شوند.

«احسان واحدی» معاون ساماندهی حمل و نقل بار و کالای شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره ساماندهی وانت بارها در شهر تهران گفت: طی سال‌های گذشته اقدام به شناسایی وانت بارها در شهر تهران از طریق فراخوان کردیم که براساس آن رانندگان وانت بار در سامانه بارانه شهرداری تهران ثبت نام کنند و از طریق تسهیلاتی که به آن‌ها می‌دهیم از جمله تسهیلات تردد در محدوده طرح ترافیک و طرح کاهش آن‌ها را ساماندهی کنیم. 

او ادامه داد: تسهیلاتی که داده می‌شود، بیشتر مربوط به رانندگان و مربوط به عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک است. وانت بارهای پلاک عمومی که زیر سه و نیم تن هستند به شرطی که در سامانه شهرداری ثبت نام کنند و پروانه فعالیت ناوگان و پروانه اشتغال راننده را اخذ و «باربرگ» را نیز دریافت کنند مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی می‌شوند. 

واحدی اضافه کرد: وانت‌های پلاک شخصی نیز به شرط انجام موارد ذکر شده در بالا مشمول تخفیف ۷۰ درصدی عوارض ورود به محدوده شهر تهران می‌شوند. 

معاون ساماندهی حمل و نقل بار و کالای شهرداری تهران درباره تعداد وانت بارهایی که در این طرح ساماندهی شده‌اند، گفت: تاکنون نزدیک به بیش از نیمی از ناوگان باری شهر تهران در این غالب ساماندهی شده است. موفقیت طرح به گونه‌ای بود که وزارت کشور از شهرداری درخواست کرد مساله سوخت وانت بارها را نیز مدیریت کند و در صورت رعایت موارد در نظر گرفته شده سوخت وانت بارها نیز براساس مصوبات وزارت کشور تحویل داده شود. 

او درباره تعداد وانت بارهای موجود در شهر تهران گفت: آن تعدادی که از طریق سامانه شهرداری شناسایی شده اراقام واقعی نیست چرا که مربوط به آن دسته از وانت بارهایی است که در محدوده شهر تهران فعالیت می‌کنند. اما بر همین اساس ۳۰۰ هزار وانت بار پلاک تهران شناسایی کرده‌ایم که لزوما در داخل شهر تهران تردد هم نمی‌کنند. 

واحدی در پاسخ به سوال دیگری درباره سدمعبر وانت بارها در معابر شهری با تاکید بر اینکه رسیدگی به این موضوع در حیطه وظایف پلیس است اظهار کرد: اینها معضلی است که رسیدگی به آن‌ها در حیطه وظایف پلیس است. البته شهرداری با پلیس همکاری دارد. تعدادی از این وانت بارها از صبح تا شب در معابر به صورت دائم مستقر هستند و می‌طلبد که پلیس راهور تهران بزرگ به بحث جابجایی آن‌ها ورود داشته باشد. 

او ادامه داد: شهرداری تهران در سال‌های اخیر معابری را برای استقرار آن‌ها در نظر گرفته بود اما متاسفانه رغبتی از طرف وانت بارها نیست چرا که معتقدند مکان‌های معرفی شده کمتر در معرض تردد شهروندان است. 

واحدی در پاسخ به سوالی درباره معاینه فنی وانت بارها و تعداد وانت بارهایی که به سن فرسودگی رسیده‌اند، گفت: مساله فرسودگی وانت بارها با وزارت صمت است. اما در بحث معاینه فنی، خودروها از طریق دوربین‌ها کنترل می‌شوند و اگر خودرویی معاینه فنی نداشته باشد جریمه می‌شود. یکی از مواردی که وانت بارها برای صدور پروانه فعالیت نیاز دارند برگه معاینه فنی است و تا زمانی که آنرا نداشته باشند برایشان پروانه فعالیت صادر نمی‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز