خبرگزاری کار ایران

۱۲۹ ساختمان در شرایط پرخطر هستند/ اضافه شدن ۷۰ دستگاه خودروی سبک اطفاء

۱۲۹ ساختمان در شرایط پرخطر هستند/ اضافه شدن ۷۰ دستگاه خودروی سبک اطفاء
کد خبر : ۱۲۰۸۰۷۸

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از فوت ۳ آتش‌نشان به دلیل کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی داوری، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در نشست خبری خود که ظهر امروز یکشنبه ۲۲ اسفند برگزار شد، گفت: در شرایط کرونا ما آسیب های زیادی دیدیم و ۶۰ درصد پرسنل ما به بیماری کرونا  مبتلا شدند و سه نفر را نیز از دست دادیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی خاطرنشان کرد: برنامه توسعه ای سازمان در این مدت همچنان  ادامه داشته است و بروز رسانی تجهیزات انجام شده است. یکی از برنامه های ما اضافه شدن ۱۲۰ دستگاه خودروی سبک اطفای حریق به ناوگان است که تاکنون ۷۰ خودرو در ناوگان اضافه شده است اهمیت این خودروها برای این است که در معابر باریک می توانند خدمت رسانی کنند.

داوری ادامه داد: ۵ ایستگاه طی این دو سال به آتش نشانی اضافه شده است راه اندازی دو ایستگاه نیز در دستور کار است و در قیطریه و شوش راه اندازی خواهد شد همچنین ۳ ایستگاه تا پایان ۱۴۰۱ راه اندازی می شود و مجموع ایستگاه‌ها تا پایان سال ۱۴۰۱ به ۱۳۸ ایستگاه خواهد رسید.

وی درباره ایمنی ساختمان های شهر گفت: طبق وظایف ذاتی خودمان هر چند به دلیل کرونا با محدودیت هایی مواجه بودیم اما در همین پیک پنجم و سال جاری ۲۳ هزار ساختمان در قالب طرح هایی بازرسی شده است.

وی تاکید کرد: ۱۲۹ ساختمان در شرایط پرخطر داریم و نیازمند اقدام فوری هستند نیازمند همگرایی دیگر سازمان ها در این زمینه هستیم قوانین حاضر جامعیت لازم برای ایمنی شهر را ندارد و نیاز است مجلس به این موضوع ورود کند و زمان اصلاح قوانین در این زمینه رسیده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: ۹ هزار و ۶۰۰ ساختمان نیاز به اصلاح وضعیت ایمنی دارند. ۶۵۰ هزار شهروند آموزش ایمنی دیده اند

وی افزود: ورود تجهیزات به ناوگان آتش نشانی در سال آینده نیز ادامه دارد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی درباره طرح پلاک ایمن گفت: طرح پلاک ایمن از مهر ماه امسال اجرا شده است این طرح مبتنی بر خودارزیابی شهروندان از وضعیت محیط اطراف زندگی شان است. و براساس اطلاعاتی که به سازمان ارسال می شود توصیه نامه ای به آنها از سوی سازمان آتش نشانی اعلام می شود و در صورت نیاز کارشناسان ما نیز برای بازدید از این مناطق مراجعه خواهند کرد.

وی درباره چهارشنبه سوری گفت: احتمال می دهیم که امسال حضور جوانان و نوجوانان در مراسم چهارشنبه سوری بیشتر باشد در اوج هیجان ممکن است یک عمر پشیمانی باشد از همین رو از همه مردم درخواست می کنیم که مراعات کنند.دو مورد حادثه انفجار تا کنون داشته ایم که ۴ مصدوم داشته است.

وی درباره آتش نشانان زن ادامه داد: دو آزمون اولیه انجام شده و تقریبا مراحل نهایی گزینش ها انجام می شود و بزودی وارد سازمان خواهند شد.

داوری درباره مطالبات آتش نشانان گفت: در این زمینه کارگروهی شکل گرفته و در حال بررسی این خواسته ها هستیم. در بودجه سال ۱۴۰۱ شرایط خوبی برای آتش نشانان دیده شده است تا بتوانیم وضعیت شغلی آتش نشانان را ارتقا دهیم. درباره مسکن هم اقداماتی برای پرسنل شهرداری و آتش نشانی در نظر گرفته شده و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ اتفاق خوبی در این زمینه اتقاق بیفتد.

وی درباره اینکه گفته می شود ساختمان پلاسکو ایمنی موقت دریافت کرده گفت: چیزی به اسم ایمنی موقت نداریم. نگاه سخت گیرانه ای به این ساختمان داشته ایم.

داوری درباره پایش سلامت آتش نشانان گفت: در یک تفاهم نامه با شهرداری تهران مقرر شد تا پایش سلامت آتش نشانان به طور دائم انجام شود.

وی درباره ایستگاه روزانه گفت: ایستگاه های روزانه ماموریت دارند تا در ساعات پیک ترافیک در حوادث چابکی لازم را داشته باشند. در خصوص نردبان های آتش نشانی هیچ کمبودی در تهران نداریم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز