رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خبر داد:
تدوین بسته آموزشی «مهارتهای زندگی» برای دانشآموزان چندمعلولیتی
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از تدوین بسته آموزشی «مهارتهای زندگی» برای دانشآموزان چندمعلولیتی خبر داد.
به گزارش ایلنا، حمید طریفی حسینی اظهار کرد: یکی از مهمترین فعالیتها و اقدامات سازمان آموزش و پرورش استثنایی در راستای افزایش مهارت آموزی دانشآموزان با نیازهای ویژه، برنامه ریزی لازم در جهت آموزش حرفهای به دانشآموزان استثنایی، متناسب با توانمندیهای جسمی و ذهنی آنان است.
طریفی حسینی با بیان این که توسعه رشتههای مهارتی و ارائه دروس انتخابی به دانشآموزان، با هدف افزایش مهارت آموزی دانشآموزان استثنایی صورت گرفته است؛ گفت: در حال حاضر ۳۰ رشته در شاخه کاردانش و ۶ رشته در شاخه فنی و حرفهای ویژه گروه آسیب دیده شنوایی، ۳ رشته در شاخه کاردانش ویژه گروه آسیب دیده بینایی، ۱۰ رشته در شاخه کاردانش و ۲ رشته در شاخه فنی و حرفهای ویژه دانش آموزان معلول جسمی–حرکتی و ۳۶ رشته کاردانش خاص ویژه گروه کم توان ذهنی از رشتههای مهارتی موجود در آموزش و پرورش استثنایی است.
وی افزود: برنامه ریزی و تأمین تجهیزات، وسایل و امکانات آموزش حرفهای در مدارس؛ تخصیص اعتبار مواد مصرفی و خرید تجهیزات کارگاهی به استان ها؛ استفاده بهینه از ظرفیتهای ملی و منطقهای در امر آموزش حرفهای به دانشآموزان مانند: تشکیل کلاسهای ضمیمه در هنرستانهای عادی، آموزش دروس مهارتی به دانشآموزن از طریق برونسپاری از جمله اقدامات مؤثر در راستای افزایش مهارت آموزی دانش آموزان استثنایی است.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به توسعه آموزشهای حرفهای با استفاده از توان و ظرفیتهای بخشهای دولتی و غیردولتی مانند: تدوین استانداردهای شغلی با کمک سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور ادامه داد: بررسی رشتههای شاخه کاردانش و فنی و حرفهای در راستای هدایت تحصیلی و شغلی برای دانشآموزان استثنایی، متناسب با ویژگیهای آنان نیز از جمله موارد و موضوعات حائز اهمیت است که باید انجام شود.
طریفی حسینی در پایان گفت: بسته آموزشی مهارتهای روزمره زندگی برای دانشآموزان دوره ابتدایی چندمعلولیتی تدوین و بسته آموزشی مهارت آموزی ویژه دانشآموزان با اختلال طیف اتیسم دوره ابتدایی نیز طراحی و تولید شده است که به زودی در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.