خبرگزاری کار ایران

واکنش به خبر ساخت بزرگراه جدید در پایتخت/قرار نیست ریالی از منابع شهرداری هزینه شود

واکنش به خبر ساخت بزرگراه جدید در پایتخت/قرار نیست ریالی از منابع شهرداری هزینه شود
کد خبر : ۱۱۹۸۵۵۵

عضو شورای شهر تهران توضیحاتی درخصوص خبر ساخت بزرگراه جدید در تهران ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناصر امانی در جلسه امروز شورای شهر تهران در تذکری گفت:‌ بعد از اینکه بودجه ۱۴۰۱شهرداری تهران مصوب شد؛ در فضای مجازی و یکی از روزنامه‌های اقتصادی مطلبی تحت عنوان «هم‌دستی شهردار و شورای انقلابی علیه متروسواران» منتشر شده است. اگر رسانه‌ها این مطلب را می‌نوشتند می‌گفتیم تخصصی ندارند اما بعد دیدم یکی از اعضای شورای پنجم مطلب را تبدیل به جدول کرده و به کرات آن را برای بنده ارسال کردند. 

او ادامه داد: همانطور که می‌دانید، تبصره ۱۹، تبصره سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است. یعنی شورای شهر به شهرداری تهران اجازه داده که ساخت بعضی از پروژهایی که در توان مالی‌اش نیست را به بخش خصوصی برابر قوانین و مقررات واگذار کند، یکی از این پروژه‌ها اتصال بزرگراه امام علی به بزرگراه شمال است. 

امانی اضافه کرد: در این خبر، بودجه این پروژه را با بودجه اختصاص داده شده به مترو مقایسه و البته بهتر است بگوییم شانتاژ خبری کرده‌اند. وقتی شهر برای تخصیص اعتبار به حمل و نقل عمومی مشکل دارد چرا می‌خواهند ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌ای که نه اولویت دارد و نه در طرح جامع آمده اختصاص دهند؟ 

او گفت:‌ اعضای شورای پنجم می‌دانند که تبصره ۱۹، بخش سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت‌های بخش خصوصی است و به فرض اینکه در اولویت گذاشته شود، مطالعات آن انجام و در شورای ترافیک تصویب شود، قرار نیست ریالی از منابع شهرداری هزینه شود. این درحالی است که در بودجه ۱۴۰۱ ما فقط ۱۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به بخش حمل و نقل اختصاص داده‌ایم. ۱۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به بخش عمران اختصاص داده‌ایم که ۱۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان آن به حمل و نقل اختصاص پیدا کرده و ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در تبصره ۳۰‌ام از مازاد درآمد شهرداری برای کمک به توسعه حمل و نقل عمومی در نظر گرفته‌ایم که ۳هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن به طور اختصاصی برای توسعه مترو باید صرف شود. 

امانی گفت: یعنی درحدود ۲۲ هزار میلیارد تومان در ردیف‌های و تبصره‌های عدددار بودجه ۱۴۰۱ برای حمل و نقل و به ویژه مترو اختصاص داده شده است. قیاس این دو مورد مع‌الفارق است و عضو شورای پنجمی که این خبر را جدول کرده بگوید طی ۴ سال گذشته در ارتباط با حمل و نقل عمومی چه کرده‌اند، یک قطار مترو توانستند به مترو اضافه کنند؟ یا اینکه ما انبارهای خالی مترو را تحویل گرفتیم؟ کسی که میخواهد نقد کند باید عملکرد قابل قبولی داشته باشد. ما در دوره گذشته ۳ هزار دستگاه اتوبوس را از دست دادیم و ظرفیت حمل و نقل عمومی کاهش پیدا کرده است. در نتیجه درخواست می‌کنم این عنوان شهردار و شورای انقلابی را اصلاح کرده و دست از شانتاژهای رسانه‌ای‌شان بردارند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز