خبرگزاری کار ایران

تشکیل شورای عالی مشارکت‌های اجتماعی

تشکیل شورای عالی مشارکت‌های اجتماعی
کد خبر : ۱۱۷۳۸۸۶

نشست هم اندیشی " ایجاد بسترهای لازم جهت تحقق ایده های نوین در ترویج و توسعه فرهنگ مشارکت" به میزبانی اداره کل سازمان های مردم نهاد وخیرین سلامت وزارت بهداشت، در ستاد مرکزی وزارت این وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش ایلنا ، در این نشست که با حضور خیرین شاخص حوزه سلامت، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی و مسئولان دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران همراه بود هر یک از خیرین به بیان موانع و دیدگاههای خود در حوزه فعالیتهای خیریه با رویکرد سلامت محور پرداختند. 
 
در این جلسه امیر صادقی مدیرکل سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت ضمن خیرمقدم به مدعوین جلسه، به معرفی حوزه تحت مدیریت خود و همچنین ارائه آماری در خصوص فعالیتهای خیریه و برنامه های این اداره کل در راستای ترویج فرهنگ مشارکت اجتماعی و نظام مند کردن این فعالیتها پرداخت.
 
صادقی با اشاره به وظایف ذاتی حاکمیت در رفع موانع پیش روی سازمانهای مردم نهاد از ایجاد سامانه ای جهت ثبت فعالیتهای داوطلبانه و صدور کارنامه فعالیتهای اجتماعی خبر داد. 
 
وی همچنین  به نقش کلیدی خیرین در توسعه زیرساخت و تجهیز اماکن درمانی اشاره کرده و ابراز امیدواری کرد با تشکیل شورای عالی مشارکتهای اجتماعی و هم اندیشی و استفاده از ظرفیت خیرین، دانش و تجربیات گرانقدر ایشان بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد. 
 
در ادامه جلسه هر یک از مدعوین به معرفی و بیان دیدگاههای خود و مشکلات موجود بر سر راه فعالیتهایشان اشاره کردند.
 
 گفتنی است از عمده مشکلات مطرح شده می توان به عدم وجود بسترهایی ساختارمند و نبود قوانین حمایتی خیرین و موسسات خیریه حوزه سلامت جهت توسعه و تجهیز مراکز و واحدهای وابسته  به وزارت بهداشت و همچنین بروکراسی پیچیده اداری اشاره کرد.

زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز بعنوان یکی از مدعوین این جلسه ضمن اشاره به شتاب فزاینده فعالیتهای خیریه سلامت محور در دوران کرونا، پیشنهاد داد با توجه به اهمیت فرهنگ سازی قانونی و اهمیت ایجاد ساز و کارهای مناسب، این مهم در تدوین برنامه هفتم توسعه مدنظر قرار گیرد. همچنین لزوم نگاه سیستماتیک به این حوزه و توجه به ذائقه خیرین و هدایت تفکر خیرین به فعالیتهای پژوهش محور در حوزه سلامت دیگر نکات مطرح شده توسط وی بود. 

پورحسینی مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی نیز با اشاره به وجود مصادیقی در قرآن برای انجام و توسعه فعالیتهای خیریه و باقیات صالحات بودن این اقدامات، از مدعوین جلسه به سبب اهتمام ایشان به کاهش آلام و دردهای جامعه تشکر کرد.
 
در پایان این جلسه از خیرین شاخص حوزه سلامت که در این عرصه اقدامات ماندگاری را بویژه در دوران پاندمی ویروس کرونا  به جامعه ارائه کرده اند با ارائه لوح سپاس، تقدیر شد.
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز