خبرگزاری کار ایران

انتظار اجرای صددرصد قانون را داریم/ شرم می‌کنم بگویم امسال هم قانون تعرفه گذاری اجرا نشد

انتظار اجرای صددرصد قانون را داریم/ شرم می‌کنم بگویم امسال هم قانون تعرفه گذاری اجرا نشد
کد خبر : ۱۱۶۸۸۸۵

رییس سازمان نظام پرستاری گفت: بنده به عنوان یک خادم پرستاران در نظام پرستاری و به عنوان کسی که در قانون تعرفه گذاری پرستاری دخیل بودم، شرم می‌کنم بگویم امسال هم این قانون اجرا نشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، «محمد میرزابیگی»، رییس سازمان نظام پرستاری در همایش روز پرستار که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، گفت: کرونا آمده بود که نفس مردم بگیرد با مقاومت پرستاران، نفس کرونا به شماره افتاده است. روزی که بیماری کرونا باعث می‌شد که افراد از هم گریزان باشند، آغوش شما پرستاران بر خانواده‌هایتان بسته و برروی بیماران باز شد و پرستاران دو ماه، دوماه در بیمارستان‌ها ساکن شدند و با کرونا جنگیدند.

میرزابیگی گفت: زمانی که همه کسب و کارها تعطیل شده بود، و کشور رنگ سرخ و سیاه به خودش گرفته شده بود، پرستاران پرکار تر از همیشه بودند. این مسائل باعث شد که مقام معظم رهبری به بهترین شکل ممکن از پرستاران و پزشکان تجلیل و توصیه کنند که باید پرستاری را تقویت کرد وگرنه در بزنگاه ها ضربه می‌خوریم. امروز روز تقدیر از صبرهای زینب گونه است. مجددا در مسیر فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت می‌کنیم. نه قصد زیاده خواهی و نه سهم خواهی نداریم بلکه انتظار اجرای صد درصد قانون، فرمایشات مقام معظم رهبری و ریاست جمهور را داریم.

او خطاب به وزیر بهداشت گفت: جنابعالی از آسیب دیدگان کرونا و از مدافعان سلامت هستید و دیده اید پرستاران به چه کیفیت خدمت می‌کنند. دستگاه هایی که کارشان با یک ساعت کار پرستاران قابل مقایسه نیست از فوق العاده خاص برخوردار هستند اما پرستاران نه. نمی‌خواهیم به دولت فشار بیاید، اما انتظار داریم برخورداری از فوق العاده خاص در اولویت قرار بگیرد. همان طور که رییس جمهور بارها سفارش به برقراری عدالت کردند.

میرزابیگی افزود: اجازه ندهید دستاوردهای کرونا نیروهای جوان ما را هدف قرار بدهد. قراردادهای 89 روزه تا قبل کرونا نبود و زمانی قرار بود باشد که عملیات اجرای استخدام فرصت اجرا پیدا کند، نه اینکه بعد از پیک کرونا فردی که خدمت کرده را خانه نشین کنیم. علاوه بر این امنیت شغلی که مقام معظم رهبری فرمودند را در نیروهای شرکتی و طرحی با استخدام رسمی نیروهای سلامت باید به وجود بیاوریم. یکبار برای همیشه با یک میزان و استاندارد نیرو توافق کنیم.

او در ادامه گفت: بنده به عنوان یک خادم پرستاران در نظام پرستاری و به عنوان کسی که در قانون تعرفه گذاری پرستاری دخیل بودم شرم می‌کنم بگویم امسال هم این قانون اجرا نشد. تمام زیرساخت‌های آن اماده است با کمکی که دولت و مجلس می‌کند، باید اجرا شود.

میرزابیگی گفت: نکته بعدی در رابطه با اجرای درست قوانین پرستاری است. اجرای قانون بهره وری مخصوصا امتیاز مشاغل سخت و زیان آور امان پرستاران را گرفته و در بخش خصوصی حامی ندارند.

او افزود: نکته دیگر رسیدگی به خانواده شهدای مدافعین سلامت است. 150 نفر شهدای پرستاری داریم. اما فعلا 66 نفر تعیین تکلیف شده اند. کمیته تعیین مصادیق را تکلیف کنیم زودتر این کار را انجام دهند.

میرزابیگی در انتها گفت: قانونی را در مجلس پیگیری می‌کردند که درباره برخورداری از امتیازات ایثارگری توسط مدافعین سلامت است. نیروهای ما خوش درخشیدند، به طوری که ریاست جمهور و مقام معظم رهبری و مردم آنها را تشویق می کنند اما تشویقی که مقامات مسئول باید انجام بدهند این است که مدافعان سلامت با انگیزه ادامه خدمت کنند که نیروهای نظام سلامت در امنیت کامل باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز