خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس:

میانگین تعداد مدارس نیازمند تخریب و بازسازی، به ۱۹.۲ درصد کاهش پیدا کرده است

میانگین تعداد مدارس نیازمند تخریب و بازسازی، به ۱۹.۲ درصد کاهش پیدا کرده است
کد خبر : ۱۱۴۱۵۲۸

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: دغدغه ما امروز مدارس سنگی است؛ حدود ۴ هزار مدرسه سنگی با جمعیت دانش‌آموزی زیر ۱۵ نفر داریم که عمدتاً در مناطق عشایری هستند، باید بتوانیم این مدارس را جمع آوری کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عصر امروز مهراله رخشانی مهر؛ در نخستین همایش بین المللی تکریم خیّرین مدرسه ساز خارج از کشور که با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش در سالن همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، ضمن تشکر از حمایت‌های علیرضا کاظمی، گزارشی از عملکرد خیّرین مدرسه ساز در ۴ سال اخیر ارائه و اظهار کرد: در سال‌های ۹۶ تا ۹۹ روند مشارکت خیّرین مدرسه ساز تصاعدی بوده و بیش از ۳ هزار میلیارد تومان افزایش داشته است.

وی افزود: موضوع حفظ وضعیت موجود و جذب کمک‌های سالیانه در «طرح آجر به آجر» در راستای ساخت مجتمع‌های بزرگ مورد توجه است که مشارکت عموم دانش‌آموزان و عموم مردم را در این طرح دنبال کرده ایم. در این طرح بیش از یک میلیون نفر در سال گذشته مشارکت داشته اند و امسال نیز پویشی با کمک جامعه خیرین مدرسه ساز با عنوان «پویش نقاشی به رنگ مدرسه» را راه اندازی کرده ایم. 

رخشانی مهر ادامه داد: خوشبختانه تاکنون ۳۵ هزار نفر دانش‌آموز، نقاشی‌های خود را در راستای توسعه فرهنگ مدرسه سازی ارسال کرده اند.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: در مدارس نیازمند تخریب و بازسازی، میانگین تعداد مدارس کاهش پیدا کرده و به ۱۹.۲ درصد رسیده است و از این عدد ۶.۵ درصد مربوط به مدارس تخریبی است.

رخشانی مهر بیان کرد: دغدغه ما امروز مدارس سنگی است؛ حدود ۴ هزار مدرسه سنگی با جمعیت دانش‌آموزی زیر ۱۵ نفر داریم که عمدتاً در مناطق عشایری هستند. باید بتوانیم این مدارس را جمع آوری کنیم.

رییس سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور با اشاره به تصاویری از مدارس کانکسی عنوان کرد: خیّرین مدرسه ساز می‌توانند برای جمع آوری مدارس کپری و کانکسی به ما کمک کنند، چرا که دولت و خیّرین مدرسه ساز در تأمین اعتبار برای تأمین مدارس کوچک، مشکلی ندارند.
 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز