خبرگزاری کار ایران

سازمان نظام پرستاری بزرگترین مرکز آموزش های تخصصی و عمومی پرستاری در کشور

سازمان نظام پرستاری بزرگترین مرکز آموزش های تخصصی و عمومی پرستاری در کشور
کد خبر : ۱۱۴۱۲۷۷

مدیر آموزش سازمان نظام پرستاری درباره جزئیات دوره‌های آموزش سازمان نظام پرستاری گفت: کلاس‌های آموزشی که توسط سازمان نظام پرستاری برگذار می‌شود؛ شامل سه بخش نظری، علمی و بالینی است. قسمتی از این آموزش‌ها برای پرستاران در بالین و دانشجویان پرستاری است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نظام پرستاری، هرساله علاقه مندان و متقاضیان زیادی برای گذراندن و ثبت نام دوره‌های تخصصی و عمومی به سازمان نظام پرستاری مراجعه می‌کنند.

دوره‌های آموزشی سازمان نظام پرستاری به دو گروه آموزش‌های کوتاه مدت مداوم برای کادر پرستاری و آموزش‌های تخصصی بلند مدت تقسیم می‌شود به طوری که امسال ۳۸ هزار و ۹۶۱ نفر ساعت دوره آموزشی برگزار شده و میزان آموزش‌های مداوم و تخصصی سازمان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر شده است.

«محسن رازانی»، مدیر آموزش سازمان نظام پرستاری درباره جزئیات دوره‌های آموزش سازمان نظام پرستاری گفت: کلاس‌های آموزشی که توسط سازمان نظام پرستاری برگذار می‌شود؛ شامل سه بخش نظری، علمی و بالینی است. قسمتی از این آموزش‌ها برای پرستاران در بالین و دانشجویان پرستاری است.

وی درباره کلاس‌های آموزشی برای پرستاران شاغل در بیمارستان‌ها گفت: یک بخش از کلاس‌های آموزشی که توسط سازمان نظام پرستاری ارائه می‌شود، برای فارغ التحصیلان رشته پرستاری است که مشغول ارائه خدمات در بیمارستان‌ها هستند. از جمله هدف‌های برگزاری کلاس‌های آموزشی برای پرستاران شاغل در بیمارستان‌ها به روز شدن اطلاعات علمی و مهارتی آنان است.

مدیر آموزش سازمان نظام پرستاری ادامه داد: اطلاعات علمی حوزه پرستاری به صورت روزانه در حال تغییر و بروز شدن است. در این زمینه واحد آموزشی سازمان نظام پرستاری بر اساس آخرین تغییرات اطلاعاتی و استانداردهای آموزشی برای پرستاران دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند.

وی افزود: بخش دیگر آموزش‌های سازمان نظام پرستاری برای دانشجویان پرستاری است. دانشجویان پرستاری می‌توانند با انتخاب استاد و اعلام کلاس مورد نظر به سازمان نظام پرستاری مراجعه کنند. دوره‌های مورد نظر آنان در سازمان نظام پرستاری تعریف می‌شود و دانشجویان می‌توانند در دوره آموزشی انتخابی خود شرکت کنند.

رازانی ادامه داد: واحد آموزشی سازمان نظام پرستاری برای دانشجویانی که در دوره‌های آموزشی این سازمان شرکت کنند، تخفیف‌های ویژه‌ای در نظر گرفته است تا دانشجویان بدون مشکل هزینه بتوانند در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند.

مدیر آموزش سازمان نظام پرستاری گفت: بخش دیگری از آموزش‌های سازمان نظام پرستاری بر اساس تقاضای هیئت مدیره‌های هر شهرستان است؛ بدین صورت که هیئت مدیره برگزاری دوره آموزشی را مطرح می‌کند و مرکز آموزشی سازمان نظام پرستاری با بررسی آمار تقاضاها برای کلاس‌های آموزشی در آن شهرستان مجوز برگزاری صادر می‌کند.

رازانی با اشاره به ارائه آموزش‌های تخصصی برای پرستاران گفت: بخش دیگر کلاس‌های آموزشی سازمان نظام پرستاری به صورت تخصصی برای پرستارانی است که در حوزه‌های تخصصی مانند آی سی یو، اتاق عمل، بخش‌های ویژه و… فعالیت می‌کنند و دوره‌های مرتبط و تخصصی برای افزایش مهارت آنان برگزار می‌شود.

وی افزود: بخش دیگری از دوره‌های آموزشی سازمان نظام پرستاری برای عموم جامعه و با توجه به تقاضای مردم برگزار می‌شود. در این دوره‌ها با ارائه آموزش‌هایی مانند کمک پرستاری، دستیار دندانپزشک و… برای افرادی که مدرک دیپلم دارند و به دنبال شرایط کاری بهتر هستند برگزار می‌شود. تلاش شده است با بکارگیری اساتید مجرب بتوانیم دوره‌های با کیفیتی برگزار کنیم.

رازانی گفت: آموزش‌های ارائه شده به‌روز و با توجه به درخواست پرستاران و متقاضیان باشد و پرستارانی که در کلاس‌های آموزشی سازمان نظام پرستاری شرکت می‌کنند با گذراندن آزمون پایانی گواهی معتبر دریافت می‌کنند.

مدیر آموزش سازمان نظام پرستاری بیان کرد: سازمان نظام پرستاری از جمله مراکز آموزشی قوی و مورد تایید وزارت بهداشت است که در سطح کشور در زمینه آموزشی فعالیت می‌کند. این مرکز با حضور ۵۰ استاد و هیئت علمی و با توجه به نیازهای جامعه به ارائه آموزش‌های علمی و تخصصی برای متقاضیان اقدام می‌کند.

رازانی گفت: قبل از شروع کرونا آموزش‌ها به صورت حضوری ارائه می‌شد اما با آغاز اپیدمی کرونا و برای حفظ سلامت متقاضیان آموزش‌ها از حضوری به مجازی تغییر کرد.

وی ادامه داد: در آموزش مجازی با توجه به مشکلاتی که در ساختار آموزش‌های آنلاین در سراسر کشور وجود داشت، سازمان نظام پرستاری نیز دچار مشکلاتی از قبیل؛ نبود زیر ساخت مناسب و… رو به رو بودیم. البته با توسعه فناوری‌های نوین ارتباطی به مرور این مشکلات کمتر می‌شود و زیرساخت‌های برگزاری دوره‌های آنلاین به مرور در کشور تقویت می‌شود.

رازانی تصریح کرد: از همکارهای جامعه پرستاری اعم از پرستاران اتاق عمل، بیهوشی و… تقاضا داریم که مرکز آموزش سازمان نظام پرستاری را در برگزاری هر چه بهتر دوره‌های آموزشی یاری کنند و قطعا انتقادها و پیشنهادهای جامعه پرستاری در ارتقای کمی و کیفی این دوره‌ها موثر است و حتما از آن استقبال می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز