خبرگزاری کار ایران

تصویب شیوه‌نامه آزمون‌های آموزش و پرورش استثنایی

تصویب شیوه‌نامه آزمون‌های آموزش و پرورش استثنایی
کد خبر : ۱۱۲۷۲۸۱

«شیوه نامه شورای سیاست گذاری آزمون های سازمان آموزش و پرورش استثنایی»، به منظور بررسی و تأیید آزمون های سازمان آموزش و پرورش استثنایی، تصویب شد.

به گزارش ایلنا، سیدجواد حسینی اظهار کرد: گام اول مداخلات آموزشی و توانبخشی شناسایی، غربالگری و تشخیص است و در همین راستا، به ابزارهای  لازم  برای تشخیص و غربالگری نیاز است و  این ابزار ها باید به روز باشند و  پایایی و روایی لازم را داشته باشند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: پیشنهاد ایجاد شورای سیاست گذاری آزمون ها و پایگاه جامع آزمون در سال ۹۸به تصویب شورای معاونین سازمان رسید  و مصوب شد این شورا در حوزه تصمیم گیری و اجرای آزمونها مورد استفاده در بخش های مختلف سازمان و ادارات آموزش و پرورش استثنایی استانها فعالیت کند.

‌وی ادامه داد: شورای سیاست گذاری آزمونهای سازمان آموزش و پرورش استثنایی متشکل از افراد متخصص دانشگاهی است که به بررسی و تصویب آزمونهای مختلف خواهد پرداخت.

‌حسینی تصریح کرد: آزمون‌های در حال استفاده سازمان آموزش و پرورش استثنایی و هم چنین آزمون‌هایی که در آینده استفاده خواهند شد باید در این شورا  مورد بررسی و تأیید قرار بگیرند.

‌معاون وزیر گفت: در این جلسه شیوه‌نامه این شورا به تصویب رسید تا شورا بر مبنا پشتوانه‌های قانونی با نظم بیشتری استقرار یاید.

حسینی تصریح کرد: در برنامه سنجش اقدامات خوبی صورت گرفته است که تشکیل «شورای آزمون ها» و «بانک جامع آزمون های  داخلی و بین المللی» از جمله این موارد است.

‌وی با بیان این که رویکرد های  جدیدی در برنامه سنجش جسمانی و آمادگی تحصیلی سال جاری اعمال شده است، گفت:  بررسی صلاحیت های شایستگی حرکتی، طرح سنجش  پیش دبستانی  و شناسایی دانش آموزان پیش دبستان در معرض مشکلات ویژه یادگیری، از جمله این موارد است.

‌حسینی افزود: راه‌اندازی اتاق‌های سنجش آکوستیک، برای اجرای برنامه سنجش در طول سال تحصیلی و مراکز جامع تشخیصی، آموزشی و توانبخشی از دیگر اقدامات است.

 ‌وی در ادامه گفت: تاکنون ۹۸ درصد نوآموزان در  برنامه سنجش نوبت گیری کرده‌اند  که هیچ سالی تا این زمان این تعداد نوبت گیری ثبت نشده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز