خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

رفع مشکل نوبت‌دهی اینترنتی مراکز شماره‌گذاری/ انباشت یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو به دلیل تعطیلی دوماهه مراکز در ایام کرونایی/ احتمال فروش نوبت در سامانه وجود ندارد

رفع مشکل نوبت‌دهی اینترنتی مراکز شماره‌گذاری/ انباشت یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو به دلیل تعطیلی دوماهه مراکز در ایام کرونایی/ احتمال فروش نوبت در سامانه وجود ندارد
کد خبر : ۱۱۲۴۷۳۲

رییس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا از رفع مشکل نوبت‌دهی اینترنتی مراکز شماره‌گذاری خودرو خبر داد و گفت: به دلیل تعطیلی دوماهه مراکز شماره‌گذاری حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو نتوانستند خدمت دریافت کنند.

سرهنگ «علی محمدی» رییس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه مشکلات نوبت‌دهی اینترنتی مراکز شماره‌گذاری رفع شده است، گفت: به دلیل مشکلاتی که وجود داشت استان‌ها را زمان‌بندی کرده‌ایم و متقاضیان می‌توانند در زمان‌های مختلف از طریق سیستم نوبت‌دهی اینترنتی نوبت دریافت کنند و در حال حاضر مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به بازار سیاه ایجاد شده برای نوبت‌دهی ادامه داد: در سامانه ما احتمال فروش نوبت به هیچ وجه وجود ندارد. برخی از افراد با مراجعه به مراکز خدمات الکترونیک با پرداخت مبالغ اندکی اقدام به دریافت نوبت از طریق این مراکز می‌کنند که در این زمینه هم مشکل خاصی وجود ندارد و قیمت‌ها براساس عرف خدماتی است که در این مراکز ارائه می‌شود.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه در یک سوم استان‌ها برای همین امروز هم می‌توانند نوبت بگیرند، خاطرنشان کرد: در تهران و چند کلانشهر مشکل نوبت‌دهی وجود دارد و علت آن نیز به این دلیل است که ما در این مراکز برابر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا با ۵۰ درصد ظرفیت در حال ارائه خدمات هستیم. مراکز شماره‌گذاری خودرو در تقسیم ستاد مقابله با کرونا جز مشاغل گروه دو قرار گرفته است و برابر اعلام ستاد ما در شرایط قرمز باید کلا تعطیل باشیم، اما با پیگیری‌ها و تمهیداتی که صورت گرفته است توانستیم از ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز فعالیت مراکز در تمامی شرایط را دریافت کنیم تا بتوانیم از این طریق به مردم خدمات ارائه کنیم.

وی ادامه داد: در تمام مراکز استان‌ها با توجه به این که در وضعیت قرمز قرار دارند؛ مراکز شماره‌گذاری خودرو با ۵۰ درصد ظرفیت براساس نوبت‌دهی اینترنتی که صورت می‌گیرد، در حال فعالیت و ارائه خدمات هستند. طبیعی است که وقتی از ۵۰ درصد ظرفیت استفاده می‌شود فقط می‌توانیم به ۵۰ درصد متقاضیان خدمات ارائه کنیم و ۵۰ درصد متقاضیان انباشته می‌شوند تا در شرایط دیگری به آنها خدمات ارائه شود. البته در حال حاضر نیز برای جبران این ۵۰ درصد ساعات کاری مراکز شماره‌گذاری خودرو را افزایش داده‌ایم در حالی که تمام ادارات کاهش ساعت اداری و کاهش کارمندان به صورت حضوری داشته‌اند اما ما هم ساعت کاری را افزایش داده‌ایم و همچنین با حضور تمام کارمندان فعالیت می‌کنیم.

رییس رئیس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در ابتدای سال جاری مراکز شماره‌گذاری به دلیل اینکه شیوع کرونا در کشور شدت گرفته بود، به مدت دو ماه تعطیل بود، گفت: در حال حاضر که مراکز شماره‌گذاری خودرو با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند روزانه در مراکز شماره‌گذاری خودرو ۱۰ هزار خودرو خدمات دریافت می‌کنند و ۱۰ هزار خودرو نیز انباشته می‌شوند. در این مدت که به دلیل کرونا مراکز شماره‌گذاری خودرو تعطیل شده حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو انباشته شده است و با توجه به اینکه در حال حاضر نیز با ۵۰ درصد ظرفیت کار می‌کنیم باز هم تعدادی از مردم نمی‌توانند خدمات دریافت کنند و خودروها انباشته می‌شود.

سرهنگ محمدی با اشاره به ارائه خدمات اینترنتی گفت: در دو مرکز میثم و خاوران خطوط اینترنتی راه‌اندازی کرده‌ایم و از این طریق نیز خدمات ارائه می‌شود. در حال حاضر نیز ظرفیت خالی روزانه در خطوط اینترنتی وجود دارد و افراد می‌توانند از این طریق خدمات دریافت کنند. براین اساس ۸۰ الی ۸۵ درصد کارها از طریق سامانه انجام می‌شود و صرفا برای  ۱۰ الی ۱۵ درصد خدمات نیاز به حضور در مراکز است. ما از مردم درخواست می‌کنیم برای دریافت خدمات مراکز شماره‌گذاری خودرو از این ظرفیت استفاده کنند تا سریعتر خدمات دریافت کنند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز